Hvordan få overføring av PFD som funksjon av input fase feil

A

Alles Gute

Guest
Hei, er alt Som vist i figuren overføringen av den klassiske tre staten PFD som en funksjon av input fase feil. Mitt spørsmål er hvordan å få denne kurven ved simulering? Jeg vil vite dette fordi jeg ønsker å designe en ny PFD og jeg trenger å vises overføringen kurven.

Det er litt vanskelig! Problemet er at theinitial staten er svært viktig. Jeg vet bare for å få enten positive eller negative fasen domener i en enkelt simulering. Hvis du ønsker å ha en fase oppløsning på 2 * pi/256 du trenger for å ta en frekvens forskjell på 1/256. Fordi fase frekvens detektoren signal er integrert ved hjelp av chargepump du trenger for å integrere utgang puls. Du må smake integrering resultatet like før stigende kanten av raskere frekvens. Den tar differansen mellom to prøver i rekkefølge. Så i effekt samplet signalet er en tid diskret signal med en fase oppløsning på 2 * pi/256. Den første prøven for faseforskjell null bør gi en null integrert. Hvis faseforskjellen er større enn 2 * pi vil du se den typiske effekten av frekvens selektivitet. Reduksjonen av fase rekkevidde på grunn av minimum puls tiden kunne også observeres.

feie input fasen differece, måle forskjellen på produksjonen tiltale eller spenning avhengig tomten y-aksen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back