Hvordan fange Reading av måleren.

A

amila133

Guest
Hei,

Jeg vil lese lese watt time meter.Det har 5 sorte tall i hvite overflaten.Jeg ønsker å fange denne verdien til enhver tid.Pls gir meg verdifulle suggetions å gjøre dette.

Det burde være i stand til å montere i watt-time meter.

Thank You

ikke klart oppgaven, - elektronikk makt meter oftenly har et serielt grensesnitt for data lesing.Snakker du om elektromekaniske meter?

Jeg vil bare fange lesing å PIC med bildebehandling eller andre metoden.Jeg vil vite andre metoder.
Pls fortelle meg dine suggetions å gjøre dette arbeidet skikkelig

Takk

gjenkjenne tall, med bildebehandling trenger du dyre bildesensor og Nevro-prosessor med programvare (> 100 $).Mye billigere er å bruke en elektronikk makt meter IC (<3 $) med digitalt grensesnitt for å motta data målinger av enkle 8-bits UC (~ 1 $).

Counting plate omdreininger er en metode i det gamle år før elektroniske meter.Men trenger fortsatt noen optikk.

Slike elektromekaniske meter har en disk med farget sektor.Så for å beregne antall tirns det er nødvendig å ha LED, photodetector og enkel UC på smal bord.Plus enkel programvare.Men forfatteren forteller om hvordan du leser informasjon fra "5 sorte tall i hvite overflaten", - det er en annen oppgave, andre kompleksitet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back