hvordan finne i / p og o / p spenning svinger (max og min)

P

prashant_sharma

Guest
Hei venner,
Jeg er veldig forvirret om hvordan du kan finne ut maksimum og minimum input og output voltage ranges for si en differensial forsterker (NMOs) med aktiv load (PMOS).Dens like, ble jeg leste grå, Hurst bok om Analog integr CKT design, men couldnt få ut noe om mine tvil.Jeg er ikke anle å regne ut som når en MOSFET går i ulykken, som man går inn i krasj og alt det der.Kunnskapen om dette ville også hjelpe meg å finne ut max og min felles inngang volatge områder.
Vennlige hjelpe ......

Hvis mulig behage noen kunne forklare starter med å finne den driftsspenning utvalgene av en enkel felles kilde forsterker og oppgradere ta diff amp ....

En annen tvil thats avlytting meg er OPAMP stabilitet analyse.Jeg vil vite abt fase margin og hvordan å finne det ut.

Jeg vet de ovennevnte spørsmålene er for mye, men bare at jeg ikke er i stand til å finne ut av bøker ...
Takk

Prashant [/ img]

Vel å beregne svingninger, u starte fra grunnleggende ligningen Vd> Vg-Vt for transistorene skal være i saturation.So fra toppen, u se overdrive av PMOS, derav maksimal spenning swing skal være vdd-vov. å finne den laveste verdien u se bunnen NMOs transistorer, det kan selvsagt ikke gå ned opptil 0, derav det ll moslty være overdrive av NMOs transitors eller blokk av krets under punktet der produksjonen blir tatt.

Prøv dette:
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Phillip E. Allen 's bok har detaljert beskrivelse om OPAMP input / output swing måling
- CMOS Analog Circuit Design, Second Edition
lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back