Hvordan fjerne 1,4 v offset fra instrumentet forsterker utgang bruker op amp

U

ud23

Guest
hei jeg ønsker å fjerne 1.4v offset spenningen fra forsterkeren utgang. og jeg vil dens ckt kan jeg bruke differensial forsterker?

Du kan også mate en offset spenningen til referansen input. Men det bør være lav impedans, f.eks buffered av en OP spenning tilhenger.

at du kan [attach = KONFIG] 58685 [/ATTACH] Du kan bakken VR og bruke en 1,4 v i V1 input, kan du sette gain til 1 hvis ingen gevinst er nødvendig. Signalet vil bli koblet til V2. Et alternativ ville være til jord V1 og anvende en negativ spenning (-1.4v) til VR Alex

hei thnax for hjelp, men jeg får ikke forskjell utgang jeg brukt R1 = 1kohm, Rf = 4.2k og sett 1.4v på v1 men får utgang samme med offset av 1.38vi trenger ikke få så kan jeg bruke Rf = 0ohm?

Hvis du sjekker ligningen du vil se at du må bruke samme verdi for alle motstander å ha en gevinst på 1. R1 = 1kohm, gir Rf = 4.2k en gevinst på 4,2, er gevinsten Rf/R1 AEX

Ya thanx og jeg bruker op amp med single supply så må jeg bruke refinansiere spenning på ikke invertere inngang.?

Ja du bør bruke 1,4 v til invertere innspill og Vr til GND Alex

ya sine arbeider nå jeg byttet alle motstand til samme verdi, så jeg får forskjell spenning nå.

Du fortalte ikke om de brukte instrumentering forsterker eller kretsen, men hva er grunnen til utgang offset? Hvis instr-amp opereres fra enkeltrom forsyning, kan det være trivielt ut metning. Deretter skiftende produksjonen ikke vil hjelpe mye.

ya fvm bruker jeg instrumentering Ic Ina125 og jeg bruker den med single supply så dose denne kretsen fungere?

Datasheet tallene 5 og 6 diskuterer forskjellige typer av single supply operasjon. Jeg vet ikke noe som er bedre møte søknaden din. Hvis du trenger en bipolar utgangssignal, så IAref trenger å være koblet til en positiv "pseudoground" eller virtuell jord som i figur 6.. Utgangen vil ha en offset, men du kan neppe fjerne den uten å miste den bipolare signal swing. Hvis signalet er unipolare, men signalet har en uønsket offset, som ville bli stammer fra input, en ekstra differensial forsterker, som foreslått av Alex, kan hjelpe. Men du bør vurdere, at ingen enkelt forsyning forsterker kan oppnå akkurat null effekt. En annen imnportant punkt med instrumentering forsterkere er å holde inngangen vanlig modus rekkevidde. Relatert til enkelt levere drift av INA125 dette innebærer et positivt bias spenning skal brukes på inngangene.

Sorry for sent en oppdatering, har jeg problem å ta utgangssignalet for offset fjerne krets som input signal.Basically Jeg bruker INA125 med enkel tilgang og hvis jeg sjekker ut fra pin no. 11 med referanse med pin no.5 har jeg offset spenningen til 1,4 v hvis jeg sjekker output fra pinno.11 og med referanse bakken sitt show utgang som 3.57v (om offset jeg ikke vet) så hvordan jeg kan ta signal for min offset fjerne krets ?????

hei jeg har samme problem med ina125 Jeg vet ikke hvordan du fjerner offset, i ut at jeg har 0,05 V da ved inngangen jeg har 0 V, jeg vet ikke hvordan jeg cn bruker Vref pin behage hjelpe meg Jeg bruker forsterkeren eith et enkelt forsyning takk for hjelpen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back