Hvordan generere testbench for signal prosessen algorithim?

F

fangll

Guest
Jeg vil generere masse data som stimulans til å simulere den digitale mottakeren design usued verilog.hvordan å generere moduleringshjul data.Jeg vet matlab kan gjøre det, men datafil pre-generere kan ikke brukes for lenge simulering fordi jeg må lese en stor datafil i testbench rutine.
Noen kan gi meg noen råd?
thx!

Bruke enkel kanal modell og skriv verilog koden for det, også skrive en transmitter verilog modellen.

takke juripero, takker for hjelpen.Men hvis jeg vil legge til kanalen modellen, som visne, forstyrrelser, hvordan kan jeg takle det.In-build-funksjonen i verilog simulering er for lite.

Du har rett, Verilog er ikke så praktisk i form av kanalen modellering og system simulering, som er grunnen Simulink og Systemview er nomally brukt til dette formål.

Systemview har store kanal modell lib relatert comm sig generatorer.Kan se gang / spektrum / BER viser lett.

I samme sak vi vanligvis tes modellen i C eller Systemview og generere filer eller i beste fall bruke ekte av inngangssignalet.For funksjonell testing kan du skalere sample ratio (redusere) og test i genererte filer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back