Hvordan gjøre syntese uten noen lib?

A

AlexWan

Guest
Hei alle,

Jeg gjør en design syntese, men jeg har ikke alle bibliotek.Ja, jeg har den grunnleggende lib som smic18-typical.lib.

Slik setter du begrenser på unknow lib?

Du kan ikke syntese uten. DB biblioteket.Dette er forutsatt at du bruker Synopsys DC.Din. LIB må være utarbeidet av Synopsys Bibliotek Compiler til. DB format.

Men interessant, jeg vet en del forskning som kommer til å gjøre bibliotek-fri syntese.

lykke til.

Det kommer an på hva som er din logikk og hva er det manglende biblioteket ...

Prøv å bruke biblioteket Compiler i Design Compiler installasjonsmappen om du ikke kan ha en lisens for det ... jeg brukte til å konvertere RAM. LIB filer til. DB når jeg ikke har Lib Compiler lisens, men til slutt det fungerte (uten alle data selv) ... Selv om det var for meg test syntese bare ...

hei giggs11
Jeg tror BuildGates og DC er likt for biblioteket.

Jeg håper å avslutte syntese nylig.Men jeg kan ikke få spesielle libs for design mitt nå.Så jeg vil legge til det begrenser på blackboxs (sub-moduler).

Det lib for syntese er for å tilby timingen forsinkelsen og DRC informations.Jeg vil gjerne vite hvor å modellere disse modulene.

Takk

read_lib smic18-typical.lib
write_lib
report_lib
prøv de 3 kommandoene ovenfor i DC

Jeg er ikke sikker på om DC kan lese LIB??

Men jeg tror Synopsys er så smart at de aldri vil drepe sine egne verktøy - lib kompilatoren ...????

Just guess ....

Men jeg er sikker Ambit (5.0) kan støtte *. lib format.Lykke til ....

Hehe .....

Første DC godta black-box syntese,
andre kan du skrive en psudo lib selv.
hvis du har alt. libs, konvertere dem til. DBS er enkelt.

Takk alle,

Men jeg trenger å hevde spørsmålet mitt igjen!
Jeg kan lese alle libs.Jeg bruker BuildGates for denne syntesen.

Jeg håper å vite hvordan man bygger den selv-lib for syntese mitt!

Takk

Hvis du har block-boksen på syntese, bør du Creat biblioteket selv.Ved bruk Synopsys verktøyene, kan du bruke biblioteket kompilere å opprette biblioteket behov for å lese manualen til Synopsys biblioteket kompilere. Jeg vet ikke tråkkfrekvensen bruk som verktøy for å kompilere biblioteket.

Jeg ønsker også å få noen gratis lib for studien.Kan noen gi noen link?

sjekk denne tråden
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=62148&highlight=tsmc 13

Ja, DC lese. Lib av read_lib kommando.Men jeg tror ikke syntese er nøyaktig hvis alle librarys er forberedt.

Les. Lib og skrive. Db bruker DC.Og leser RTL og. DB til DC for å produsere deg netlist.

I svaret blir det sagt som følgende:
"Hvis du har block-boksen på syntese, bør du Creat biblioteket selv. Når bruker Synopsys verktøyene, kan du bruke biblioteket kompilere å opprette biblioteket behov for å lese manualen til Synopsys biblioteket kompilere."
Hvordan kan jeg Creat biblioteket ved deg selv?Hvis jeg har utviklet en modul i Verilog og jeg vil konvertere den til et bibliotek slik at jeg kan bruke den som en blokk-boksen til syntese.Hvordan kan jeg gjøre det?Hvis jeg vil slå til EDA verktøy, hva vil verktøyet gjøre?Takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back