hvordan grensesnitt Bluetooth usb dongle med mikrokontroller

K

kodi.sudar

Guest
Hei til alle jeg gjør mitt siste års prosjekt i navnet Bluetooth Basert smart home.for som jeg ønsker å grensesnitt bluetooth USB dongle med 8951 Microcontroller kan Kropps hjelpe meg behage jeg er i presserende å fullføre prosjektet i par dager

Bare umulig. Det er ikke mulig å koble en USB enhet til MC. bcoz u trenger en MC med USB host kapasitet. Dessverre, selv om u har en MC med USB Host, u må legge ur enhetsdriver inn i den. Det er ikke en lett oppgave. Prøv å bruke seriell Bluetooth-modul eller RF moduler. Hvis u ønsker fortsatt en USB host MC. Bruk PIC32 og PIC24 eller ARM kontrollerne: D: D spørsmålet. rep. mer enn 100 ganger.: D: D

Er det mulig å brenne pic microontroller i 8051 brenner [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter: [/color] [/size] HI stedet for tilkopling USB Bluetooth dongle direkte til mikrokontroller kan jeg bruke pc og koble mikrokontrolleren men hvordan å sende en binær data serielt til mikrokontroller .. kan du hjelpe meg i forbindelse

Er det mulig å brenne pic microontroller i 8051 brenner
Nei U kan ikke.
I stedet for tilkopling USB Bluetooth dongle direkte til mikrokontroller jeg kan bruke pc og koble mikrokontroller men hvordan skal sende en binær data serielt til mikrokontroller .. kan du hjelpe meg i forbindelse
R u snakker om seriell kommunikasjon. bruke MAX 232?

ja bruker MAX 232 grensesnitt med PC så jeg vet ikke hvordan du skal overføre data serielt automatisk

bruke et Bluetooth-modul i stedet for en dongle. Moduler er ikke billig som dongle men designet er mer stabil og MCU firmware trenger ikke være komplisert. De fleste Bluetooth-moduler fungerer som modemer likevel, og kan også bruke SPI som er lett håndteres av en vanlig MCU.

En USB Bluetooth-modul er altfor dyrt (som alt annet i den innebygde ordet er,) men det er en mulig løsning. Jeg kom opp med dette prosjektet av "tre Juniors i Cornell University College of Engineering". på følgende link. De oppnådde den tilsynelatende umulige. Selv om de brukte en AT Mega 32, ville en raskere prosessor gjør utslaget. Området har all koden og skjemaer. Jeg håper det hjelper. Vær oppmerksom på at det er et arbeid rundt for å gjøre det omvendt også, ved hjelp av en enkel kontroller skal fungere som en USB-enhet. koblingen er: http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB_RS232/IgorPlug-USB% 20 (AVR)% 20RS232_eng.htm (Vennligst velg hele linjen over og lim den inn i nettleseren din for at den skal fungere)

Hvis du bruker riktig PIC24 eller PIC32 chip, trenger du USB OTG (On the Go) da dette tillater deg å være en USB-vert. Så kan du bruke microchip applikasjonsbiblioteker. De har en bluetooth stack og USB-programvare. Du trenger også å vite chip typene inne i USB dongle. Deretter teoretisk, bør det være mulig å skrive en driver. USB er den billigste løsningen som på ebay kan du få slike enheter for $ 2 eller så, og de har alle passert regulatoriske, så du slipper å gå gjennom FCC på den delen. Glem folket tyder et serielt grensesnitt. Det vil koste deg $ 50 i alle fall i sammenligning. Lykke til. Vennligst legg inn hvis du noen gang lykkes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back