hvordan grensesnittet til ADC

S

seyyah

Guest
Hei, jeg kjører en DC-motor på 20 kHz med PWM.Jeg vil lese gjeldende som er tegnet av motor.For dette formålet jeg vil lese spenningen i sensing motstanden som er koblet til den lave siden.Hva skal jeg bry meg om eller hvor jeg må grensesnittet dette til ADC av ucontroller å lese dagens nøyaktig og helst med én lesing.

Du kan bruke en op amp med de fire motstanden differensial konfigurasjon.Et annet alternativ er å sette dagens sensing motstander i bakken siden av motoren og bruke en op amp å øke spenningen til å være 2 / 3 av full skala på ADC.

flatulent skrev:

Du kan bruke en op amp med de fire motstanden differensial konfigurasjon.
Et annet alternativ er å sette dagens sensing motstander i bakken siden av motoren og bruke en op amp å øke spenningen til å være 2 / 3 av full skala på ADC.

Fyrene,
Hans største problem er ikke toleranse motstander, som kan være i størrelsesorden 0,1%, men hvordan du raskt konvertere pulser fra PWM inn RMS verdi som ikke flactuate ikke med pulser frekvens.
Jeg synes du bør bruke en forsterker som for eksempel 2-trinns integrator å oppnå dette RMS verdi.

Jeg glemte å si at du synkroniserer ADC s / h med midten av 20k pulsene nærmest gang du ønsker å ta målinger.Dette vil gi deg den gjennomsnittlige aktuell i puls.Så i din programvare multiplisere dette med plikten faktor i pulser.(Jeg antar at PWM er kontrollert av digitale kretser.) Hvis ikke følger rådene ovenfor for å lavpassfilter (integreres) i pulsed gjeldende lesing.

IanP skrev:

Fyrene,

Hans største problem er ikke toleranse motstander, som kan være i størrelsesorden 0,1%, men hvordan du raskt konvertere pulser fra PWM inn RMS verdi som ikke flactuate ikke med pulser frekvens.

Jeg synes du bør bruke en forsterker som for eksempel 2-trinns integrator å oppnå dette RMS verdi.

Jeg vil også be om at hvis det er noen enkelt sjetonger for dette formålet?

Du kan koble den til en op amp med de fire motstanden differensial konfigurasjon.PWM output kontroll spenningen gyldig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back