hvordan håndtere banen som ikke kan tilfredsstille midlertidige begrensninger?

A

ackqin

Guest
Jeg bare legger periode og utlignet på koden min, men det er en sti ikke tilfredsstiller periode begrensninger, og flere sti ikke tilfredsstiller utlignet ut begrensningene. Jeg vet ikke hvordan de skal håndtere det. kan noen gi meg noen råd? Jeg bruker spartan3, ise7.1 tusen takk ackqin

sjekk timing rapporten først. Dersom perioden begrensninger brudd er lite, prøver å bruke kraftigere syntese alternativ. ellers prøver å endre RTL-koden. For offset begrensninger brudd, sjekk om du registrerer deg i / ut io registeret. Jeg husker ISE har innebygde timing analyseverktøy. Kjør den og deretter verktøyene foreslå noen metoder for å forbedre brudd banen. Selv om det ikke kan virkelig hjelpe deg.

hver gang etter syntetisere, vil xst gi en referanse frekvens, det er så lav, men i min timing rapport, kan jeg se den perioden begrensningen er fornøyd. og denne perioden er mer høyere enn xst resultatet, er jeg forundret om dette xst frekvensen er brukbart? takk ackqin

Hei ackqin, endrer du den syntetisere innsatsen til høy? Denne bryteren kan hjelpe deg.

hei wadaye, takk for dine råd. men hvordan kan jeg lage min syntetisere innsats? ackqin

XST gir bare et grovt estimat av forventet hastighet, fordi enheten ikke har blitt rutet ennå. Etter ruting, kan den faktiske timingen være raskere eller langsommere enn XST anslag. Hvis du har en liten komplett eksempel prosjekt som viser din timing problemer, kan du poste det her, og kanskje noen kan hjelpe deg å forbedre den.

Du kan alltids prøve multi-pass plass og ruten, men jeg tror du bør se om du kan forbedre timingen uten å bruke denne metoden.

normalt når du legger globale begrensninger som perioden begrensningen, contraints alt design og slik vil det være vanskeligere å møte begrensninger .. så prøv å legge banen spesifikke timing contraints for stier som ikke oppfyller timing .... Sjekk om disse stiene er multi sykkelstier, falske stier .... og så videre ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back