Hvordan identifisere min sim-kort?

N

nopodige

Guest
Hei ... Jeg er ny på EDA styre ..... håper for positiv respons fra u guys ..... Jeg har et SIM-kort (gull wafer) ... skriftlige GEMPLUS på det .... Hvordan kan jeg identifisere om det er et minnekort (synchronus) eller mikrokontroller kort (asynchronus):?:

Enkelt sagt: du må prøve det ut. Det er også hva en smartkortleser gjør: første leseren gjelder en høy frekvens (1 - 5 MHz) til kortet klokke pin, tilbakestiller kort og prøver å lese ATR (svare å tilbakestille) asynkront. Dette er ca. 10 til 28 byte, alltid starter med 0x3F eller 0x3B. Hvis dette ikke er vellykket leseren prøver ut ulike synkrone protokoller (I2C, 2-tråds, 3-wire). En ATR av en synkron kortet vil være 4 byte (men noen ganger kan også være blank!). Btw. hvis det er GEMPLUS skrevet på kortet, jeg tror ikke det er en "Gold Wafer" kortet (kanskje et kort med gyldne terminal pads). Hvis det er et SIM-kort, kanskje fra din mobiltelefon, er det sannsynligvis en asynkron type.

første leseren gjelder en høy frekvens (1 - 5 MHz) til kortet klokke pin, tilbakestiller kort og prøver å lese ATR (svare å tilbakestille) asynkront. Dette er ca. 10 til 28 byte, alltid starter med 0x3F eller 0x3B.1st leseren gjelder en høy frekvens (1 - 5 MHz) til kortet klokke pin, tilbakestiller kort og prøver å lese ATR (svare å tilbakestille) asynkront. Dette er ca. 10 til 28 byte, alltid starter med 0x3F eller 0x3B
takk for responsen ..... Jeg fulgte den samme fremgangsmåten som u sa ..... Jeg ga en clk frekvens av 5MHz ... til kort klokke pin .... og anvendt reset ...... men det er ingen endring i I / o pin på kortet .... det alltid null .... (ATR) .. kan u pls gi meg en detaljert fremgangsmåte slik at jeg kan lese ATR?

Hei .... Takk for linken u hadde gitt ..... Det løste mitt problem ..... og hei jeg fikk ATR ...... som ATR: 3B 29 00 80 72 A4 45 64 00 FF 00 10 ........ Jeg syntes at sim jeg bruker er GEMPLUS-MPCOS-3DES 8k ..... men jeg fikk ikke den elektroniske håndboken for GEMPLUS-MPCOS-3DES 8K ..... samtidig fikk jeg den elektroniske håndboken for GEMPLUS-MPCOS-EMV ..... er begge like ...?

Nei de er ikke like. denne spesifikasjonen er ikke tilgjengelig, og du vil ikke få det hele tatt. ikke prøv!

ya enda jeg prøvde å lete .... det ... Jeg føler nå at jeg kastet bort mye tid til å søke ..... har jeg noe alternativ? ..... jeg må lese den samme SIM ..... men hvordan?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back