hvordan kan du vurdere FPGA bekreftelse?

B

Backstreet

Guest
Synes du det
er en god jobb?
hvordan synes du om denne jobben?
jeg

Den har forskjellige betydninger:

1) Kontroller netlist hentet etter FPGA programmering.
2) Kontroller design i styreressurs og utvikle / design for å gjøre denne typen bekreftelse.

Jeg foretrekker det andre, fordi det ikke er noen lo verktøy for å gjøre det.Legg merke til at det avhenger av FPGA brett og du bør ha noen detaljert informasjon om FPGA boards.

Hilsen,
KH

Hei, Mr khorram
Takk for forslaget.
Nå, min rolle er FPGA bekreftelse om en liten skala chip (ca 600 rad RTL code)
, og min rolle er den andre i henhold til hva du sa.
Men mitt bord er litt enkel faktisk
Jeg tror denne typen Verifikasjonen er lysbilde innsats.
hvordan synes du om det?

Hilsen,
Backstreet.

Hi Backstreet,

Jeg tror at hvis du er nybegynner i digital design, vil det bli flott.Men du bør forbedre dine kunnskaper og prøve å lage et system i ASIC målet.Fordi du kan ta noen erfaringer og lære mer om noen felter, som plassering og ruting i layout generasjon, som ikke oppmerksom på FPGA målrette design.

Hilsen,
KH

Jeg tror fisrt en som Mr. khorram hadde sagt er også viktig og komplisert, særlig i store design.det invole alle typer mathods skriftlig test benk.det
er en kunst.

det er en vanskelig jobb ...bekreftelsesprosessen ingeniør er å prøve alle muligheter for å stemple sluttproduktet for dette kreves benchmarks.sin en utfordrende jobb som du sikkert wud oppdage nye grenser mens veryfyin hver versjon av FPGA produsert ..faktisk det wud bli mye bedre hvis ASIC Verifikasjonen ..bredere og bedre muligheter ..men aneway som en nybegynner det alltid bedre å begynne med dette ..få flere knoledge som wud alltid hjelp.

med hilsen

Hi khorram, ljunesnow og arunragavan,

Takk for råd!
Ditt råd gjør meg har en bedre oppfatning på fpga verification.I er en nybegynner i digital design, og nå er min rolle er fpga bekreftelse om en 8 biter "MCU.Jeg har 2 spørsmål:

1) det er MCU, så jeg burde vite Assembly språk godt,
ikke sant? Nå har jeg en bok
<<Art Av Assembly language>>, jeg forteller om PC's Assembly language.and hvis
MCU's Assembly språk er mer passende?

2) Jeg ser betydningen av verification.But bekreftelsesprosessen hva du
nevnes, er alt om bekreftelse på fpga? og jeg har noen bøker om bekreftelse, for eksempel <<ASIC.and.FPGA.Verification.A.Guide.to.Component.Modeling>>
, <<Advanced Formal Verification>>. De forteller mange arithmetics om bekreftelse.
Men jeg vet ikke hvordan verificatin kan bli realisert i fpga? Og med hvilken
språk?

Jeg beklager at mitt quenstion er så amateurish ...

Med vennlig hilsen
Backstreet

Du trenger å vite Assembly språk, fordi du må skrive noen testsøk benker og implementere maskinvare.
Jeg anbefaler at du skriver en C-kode som gylden modell.Golden modellen innebærer høy modell av design som ikke har noen bugs.Dette C koden ligner på en simulator av at MCU.Etter å maskinvaren, kan du bruke forskjellige testbenches både og kontrollere equivalency av dem.Denne type bekreftelse kalles Equivalence Checking (EC).

Hilsen,
KH

Hi khorram,
Jeg backstreet.i har begynt å lære <<the kunst forsamling språk>>.
Men hvordan kan jeg bruke C-kode for å simulere MCU?
Vil du sinn viser meg litt om det?

Hilsen
Backstreet

Khorram,

Jeg vil sterkt anbefale deg å lære enten Verilog eller VHDL for å gjøre hardware design eller simulere en design.Det
er ikke veldig komplisert, siden du allerede vet maskinvare og programmering grunnleggende.

Det kan ta en mastergrad Kurset skal kunne bruke C koder for å simulere en maskinvare miljø.

Generelt kan det ikke bekrefte alle tilstand, så når design,
bør du vurdere testable

Med FPGA
er du bare gjøre funksjonelle og timing bekreftelse.Så innerst inne er du sjekke om logikken du har implementert er det du ønsket.Har sa dette området er også økende betydning ettersom nowadays designene oversatt til fpga er aLo økende.Så hvis design er beskjeden kan du bare skrive test benker og prosedyrer for å simulere design.Så hvis du har en MCU i fpga må du bli kjent med montering språket slik at du kontrollere om MCU inni fpga gjør faktisk oppføre seg som en MCU.Så skriptene skal i utgangspunktet gjøre det, og du må ha en test benk i noen hdl som verilog eller vhdl å mate disse verdiene og observere utgang.Som noen har påpekt du ikke trenger å modellere en MCU i C eller andre språk for å bekrefte det vellykket som det
isnt svært komplekst i fucntionality.Mer enn modellering er tidkrevende og ikke uten feil og blir rettferdiggjort bare når design er kompleks som Soc's.

skål.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back