Hvordan kan jeg bruke IR mottaker og sender med 8051

N

navneet sngh

Guest
hei .... å everyone.i er en nykommer innen embedded systems.i har kjøpt et kit for å øve på 8051, AVR, pic, arm, Arduino og noen andre microcontrollers.it har også ledet det, 7 segment display, lcd, ir-mottaker, IR-sender etc.i jeg trene på 8051. Kan noen fortelle meg hvordan å gjøre bruk av IR-sender og IR mottaker med 8051 ....... behage hjelpe meg ...

Har du IR-modulene Ferdige så vil de bruke en komparator IC på mottakeren. utgangen av komparator bør gis til kontrollerporten pin .. IR-senderen og reveiver skulle møte hverandre innenfor en avstand på 5 eller 6 cm. når de fave hverandre og signal når mottakeren deretter produksjonen av sammenlignende vil være høy ... når du plasserer en hindring innimellom dem output går lav. så dette ut putte skal kobles til port pin og skanne babord pinne ....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- innlegg lagt ved 08:16 --- ------- Forrige innlegg var ved 08:07 ----------[/ STØRRELSE]

Settet bør ha eksempelkode for deg? ellers vil jeg legge det ut senere ved slutten av dagen .......

Det er ingen eksempelkode med settet ... thanx på forhånd for å legge ut programmet

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 18:02 ---- ------ Forrige innlegg var ved 17:08 ----------</span></span>
kan u også fortelle meg hvordan å kontrollere om mitt ir sender og mottaker fungerer ved hjelp av LED

Slå på LED som per koblingsskjema vist og se ledet usinh mobilkamera .... bør du se LED på .. Hvis du rigge opp den mottakeren som per krets deretter thhen slås på når IR er utenfor rekkevidde .. så tune potten for å få maksimal rekkevidde

Kjære Navneet, U har spurt ut (Hvordan kan jeg bruke). For hva ur kommer til å bruke IR? Dataoverføring eller noen kontroll applikasjoner?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back