Hvordan kan jeg bruke matlab til hjelp for å gjøre en FPGA simulering?

D

ddt694

Guest
Jeg vil bruke matlab til generell test benken koden eller noe komplisert signal wave filen, simulator, for eksempel altera's quartusii eller Xilinx's ise (faktisk modelsim) deretter bruke wave-filen for å simulere.Simuleringen Resultatet kan sende til matlab å vise bølge eller frekvensspekteret.

når design et digitalt filter metoden kan være nyttig, men inntil nå, jeg donot vite hvordan de skal gjøre.

Jeg har ikke brukt matlab til å designe en sann FPGA, men jeg gikk en Matlab lab.hvis du vil bruke matlab å generere DSP netlist, kan bare én kanal som støttes.alle simulering du trenger å gjøre i matlab, er det din jobb å sørge for at simuleringen er riktig i matlab, som trenger noe av arbeidet ditt.verktøyet er ikke for simulering i VHDL / Verilog simulator

hei, venn, jeg donot vil bruke matlab til å gjøre simuleringen.

hva Matlab å gjøre er:
før simulering, genererer komplekse signalet wave-filen og sende den til simuleringsverktøy som altera's quartusII eller Xilinx's ise.

etter at simuleringen er gjennomført av simuleringsverktøy, kan resultatet leses av matlab og veiw den grafiske resultatet.

som dette: [/ img]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg believ at alt du trenger å gjøre er å lagre signalene genereres ved hjelp av Matlab til en fil, lese den fra testbench og skrive produksjon av design til en annen fil.

hei, zape
du har rett.i tillegg lese matlab filen genereres fra testbench, så matlab kan analysen den.
er det gjennomførbart?

Perfekt, vil du bare trenger et lite program for å konvertere mellom formater.Jeg antar det er ganske enkelt slik at du kun trenger et minimum av kunnskap "c" programmeringsspråk eller andre språk.

i test benk kan du bruke Tekst I / O-bibliotek for å lese eller skrive til tekstfil.og i Matlab kan du skrive MFile å lese eller skrive tekstfiler også, dette betyr at du kan translat data mellom test benk og Matlab.

Når jeg fikk min første modem design, brukte jeg på denne måten.Det tjent meg godt.Jeg anbefaler deg å bygge to-komponent.Én for lese data fra tekstfil, den andre skriv resultatet i tekstfilen.Deretter kan du bruke matlab til å manipulere dataene.

Opprinnelige jeg forsøkt sysgen, men det viser seg å være litt overkill.Så jeg finner denne metoden ganske straitforward og enkel.hilsen

dll_embed skrev:

Når jeg fikk min første modem design, brukte jeg på denne måten.
Det tjent meg godt.
Jeg anbefaler deg å bygge to-komponent.
Én for lese data fra tekstfil, den andre skriv resultatet i tekstfilen.
Deretter kan du bruke matlab til å manipulere dataene.

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back