Hvordan kan jeg bytte 170 volt DC fra 4017 counter ICS?

D

daisy744

Guest
Hei alle

Jeg har bygget et tidspunkt krets for å kjøre en klokke.Sifrene i min klokke er Nixie tube display og de krever 170 volt å operere.Jeg har bygget en strømforsyning for å gi både 9 volt for tidtakeren og 170 dc for Nixie rør.

Jeg har problemer bytter 170 volt til rør.Jeg har brukt en transister å drive en solid state relé, den transister brytere fine men relésending ikke blokkere hele 170 volt da av.Jeg har ca 140 da og 130 da av.Hvorfor vil ikke de relésending slå av!

Den relé er 3-32 VDC inngang og 3A 240 ac for utdata.

Kan noen hjelpe?

Adam

først - Jeg ville prøve den med en optocoupler på lav spenning side.
Hvis du finner en optocoupler med høyspenning transitors (jeg dont vite hvis dette finnes) kan du bytte røret spenning direkte.
Hvis ikke, bør du kontrollere en høy spenning Transistor via optocoupler.svaret på problemet ligger i spørsmålet ditt - du har en solidstate for 230 V AC.

i det siste det mest solide stater optisk utløst triacs - noen av dem har også en integrert null tvers gjenkjenningsverktøy krets.
Men du bruker DC.
Triacs slå av i null poeng.

det gir severally måter å slå av en triac - en bør være å snu spenning.
i solid state relais hvis en triac er integrert, kan du prøve å bytte polariteten til den spenning (før dette må du slå av kontroll volt).

Jeg håper du forstår hva jeg mener -
jeg er ikke sikker - aldri prøve denne måten og i tillegg did'nt vet komplett krets - Jeg har ingen erfaringer med Dixie røret.
Det
er et forslag - ingen garanti.
Beklager for min dårlige engelsk.

med vennlig hilsen
El Paco

Takk,
jeg skal prøve.

ps du engelsk er ikke så ille!

adam

Vennligst se vedlagt skjematisk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Her
er en morsom webside, inkludert en "Nixie Klokke prosjektet" som bruker
4.017 chips og MPSA42 driver transistorer.
http://www.electricstuff.co.uk/

Ikke henrette med elektrisitet selv!

Vær tydelig med hensyn til egenskapene og betydningen av "solid state relé.Hvis snakker om et Thyristor, og generelt må du slå den på med et høyt og slå den av med en lav.Du vil mest sannsynlig trenger litt mer oppdatert, slik at du legger til en Transistor på logikk utgang.Hvis du ikke slå den av og deretter må du ha en fast grunn.Bare prøv jording av Thyristor gate.Prøv deretter å slå den på med en variabel spenning kilde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back