Hvordan kan jeg få de små-signalet motstand gjenferd?

S

Sp

Guest
Hvordan kan jeg få output motstand av en transistor (ro) ved spekter simulator i Cadence programvare.

Jeg kan bare få parameteren ron fra DC driftspunkt.Det er RDS = Vds / Id, ikke ro = σVds / σId.

Og jeg kan få λ fra modell-parameteren.Er det heter pclm?Men resultatet av formelen ro = 1 / (λId) ikke er riktig også.

Hvem kan hjelpe meg å få de små-signalet motstand?

Takk!

Hvis du vil finne avledede dvs / dis, kan du bruke kalkulatoren funksjon "deriv" og beregne deriv (Vs) / deriv (IS).Det betyr (dvs. / dX) / (DIS / dX), der X er en DC feiende variabel, og det vil være lik dvs / DIS.
Lykke til.

Jeg tror du kan kjøre en dc skjevhet simulering, og resultatorienterte> print-> modell parametere.Det vil vise GDS, som er 1/rds.
Merk: dette er gjort med gjenferd

jliang skrev:

Jeg tror du kan kjøre en dc skjevhet simulering, og resultatorienterte> print-> modell parametere.
Det vil vise GDS, som er 1/rds.

Merk: dette er gjort med gjenferd

kanne alle ettall stolpe eksakte krets og resultater for DC-operationg punktLagt etter 14 minutter:hvordan beregne DC, ac, trans svarene enkle transistor i tråkkfrekvensen gjenferd

kanne alle ettall p [post med krets

takk på forhånd

oops, min feil, bør det være resultat-> print-> DC drift poeng.
Det vil vise alle ss parametere.Lagt etter 2 minutter:Glem å nevne, når du velger kommandoen, må du velge transistor du vil ha i skjematisk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back