Hvordan kan jeg generere 2.5Volt utgangsspenning med BandGap?

L

lotoy

Guest
Hei alle,
Jeg ønsker å få en 2.5Volt utgang med en strømforsyning på 3.3Volt.Fordi jeg gir en Kaskode som output stadium av buffer, kan kombinasjonen av Amp og 2 motstander ikke brukes (på grunn av metning kravet til Kaskode og strømforsyning variasjon 2.7 ~ 3.3V).
Er det noen annen måte å få 2.5V output?
Takk på forhånd!

Jian

Du kan bruke R-skillet i bandgap spenning referanse krets uten ekstra forsterker.

'post, u can directly use resistor divider to form 2.5V refernece.

Som gevy
'post, kan u direkte bruk motstand divider å danne 2.5V refernece.Ved utgangen scenen, bruker du en tilhenger konstruert av en felles renne amplifer stedet for Kaskode din.
Håper det hjelper u!

Følg referanse u kan finne noen eksempler sub 1V BGR ckts (med R divider også).
Se 200410CICC_Vrefdesign.pdf med ckts fra kapittel II er det enkelt å implementere 2.5V referanse produksjon noensinne med 2.7V forsyning.
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=539293 # 539293
PS: Hvis u tilsett 2 motstander i serie med avløp av M1, kan M2 u gjøre Vds av M1, M2.M3 lik dermed u skaffe bedre gjeldende matchende i gjeldende speilet.

Mange takk!
Jeg gjør det i din vei, men PSRR er forringet, ca 40dB.Dette er den viktigste grunnen til at jeg ikke bruker denne konstruksjonen.huojinsi skrev:

'post, u can directly use resistor divider to form 2.5V refernece.
Som gevy
'post, kan u direkte bruk motstand divider å danne 2.5V refernece.
Ved utgangen scenen, bruker du en tilhenger konstruert av en felles renne amplifer stedet for Kaskode din.

Håper det hjelper u!

Du kan generere en 1.2V som første spenning referanse (konvensjonelle bandgap design) og fôr i 1.2V i en resistiv tilbakemelding OPAMP å danne en 2.5V.Samsvar mellom motstandene er svært viktig.

Bruk denne topologien for kretsen.Velg en enkel op amp og deretter spille med W / L for å få dine spesifikasjoner

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=827983 # 827983

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back