Hvordan kan jeg starte min LNA design?

X

xuebi

Guest
Jeg er en nybegynner på RFIC design.Jeg har valgt CMOS LNA topologien i henhold til design-spesifikasjonen, som er den Kaskode forsterkeren med kilde degenerasjon.Men hvordan kan jeg starte min design og optimalisering parameter ved hjelp av Cadence Spectra?Hvor kan jeg finne en detaljert steg-for-trinn prosedyre for LNA design?Vennligst gi meg noen råd.Takk!

Takk!

Jeg har lest noen bøker og artikler om CMOS LNA design teori, men jeg fortsatt ikke kan stille om det.Så jeg tror det jeg trenger mest er en enkel steg-for-trinn design eksempel.

bruk av ADS til å simulere og så gjøre en PCB og deretter teste den, er dette den beste måten å gjøre LNA

Prosjektet jeg gjør nå er CMOS LNA, som er litt forskjellig fra tradisjonell mikrobølgeovn LNA design.For eksempel, må jeg bestemme størrelsen på MOS transistor.Så jeg tror det kan bli bedre hvis jeg kan finne en detaljert design eksempel.Men de fleste lærebøker bare dekke en masse tilsvarende LNA teori.

Jeg tror vi alltid å beregne størrelsen på MOS transistorer og dvs ikke ny, og du kan også lese noen bøker om CMOS: for eksempel

1.Design av analoge integrerte kretser av Razavi
2.Bok av Philip Allen

/ Kella

gutter, hvis du har lest noen materialer om COMS LNA, som Thomas Lee's papir, kan du starte utformingen følgende av det.Forresten, å kella, jeg har lest www.rfic.co.uk om LNA design, det er litt forskjell mellom den og Thomas Lee's forslag, kan du forklare det i detalj, takk en meget!
til xuebi, og du kan simulere dine design skritt for skritt i henhold til spectreRF.pdf.det er i tråkkfrekvensen hjelpe dokumentet
/ / Tiger

En god start er Thomas Lee's bok eller Razavi bok.Også er det noen gode IEEE papirer av Thomas Lee (du finner dem i boken av Thomas Lee)

Jeg er enig, for CMOS, Thomas Lee's bok er faktisk veldig bra, brukte jeg den for en CMOS LNA.

http://server.oersted.dtu.dk/personal/pa/31636/pdf/amplifiers.pdf
&
vedlagte dokument hjelper ...