Hvordan kan jeg stoppe dette fra gnister

R

remusomega

Guest
Jeg har mange kondensatorer i parallell.Jeg har dem alle ladet.Jeg prøver å slippe ut dem til en electromagnet.

Når jeg gjør, det er en enorm gnist og det høres gunshot deretter deretter ledningene bli smeltet sammen.

Hvordan kan jeg bytte på min magnet uten at enorme gnist?

En magnet kan beskrives som tilsvarer en inductor og en serie motstand (motstanden i ledningen svinger).Hvis du bruker en DC spenning til en slik krets gjeldende begynner å øke til et punkt det er begrenset bare av sin serie motstand.Av din beskrivelse antar jeg det inductance og motstanden er både svært liten.Den første løsningen er selvsagt å redusere spenningen brukes til capacitos, men dette også reduserer den totale energi levert til magnet.Du kan motvekt dette ved å legge til flere kondensatorer parallelt.Legge til en ekstern serierekke motstand vil også redusere den nåværende, men også på bekostning av mindre energi levert til magnet.En annen løsning ville være å endre gjeldende gjennom en Transistor.I dette tilfellet vil du kunne styre gjennomsnittlig gjeldende ved å kontrollere Driftssyklus av Switcher.I dette tilfellet må du plassere aa diode parallelt med magnet for å gi den aktuelle banen å strømme når bryteren går av.Denne kretsen er mye som en dollar konverter og er ute av dette omfang.Vær dessuten, nøye kontrollere dine magnet for å se om det ikke er noen shortcircuited svingene.Dette vil drastisk øke gjeldende.Håper dette kan hjelpe deg.

Jeg antar du prøver å gjøre noen slags puls magnetisk krets.
ledningene får sikring på grunn av ark dannet samtidig med make-kontakt.
du må bruke noen slags gnist-gap bytte hvis spenningen i KV.for lavere spenning kan du bruke en triac bytte av egnet Karakter.(ikke scr som trenger du sinusformet strøm i kveil)

hvis du trenger hjelp med meg og legge ut skjematisk.

hock

Brønnen Im prøver å foreta en EMP Gun.

Ruten er svært enkelt.

Jeg har ca 10 300v @ 80uf kondensatorer i parallell.
Min lading krets er atskilt.

Opprinnelig hadde jeg en skru bryteren som kastet på magnet for en kort serieopptak.
Når jeg toggled den, slår bokstavelig talt eksplodert hver gang, lol.Hva slags Transistor kan jeg bruke som wouldnt blåse?

Jeg også lese om hvordan du bruker en 555 timer?

Jeg trenger bare en form for elektrisk bryter som ikke vil eksplodere.

Takk!

Ventilen kan være det beste ønsker for deg hvis du ikke vil bruke TRIAC.
hock

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back