Hvordan kan u konvertere firkantbølge signal til sinusbølge

O

olanre

Guest
Jeg har jobbet på aninverter men jeg fant ut omformeren kunne ikke strøm på en TV eller datamaskin monitor.I tror nok problemet skyldes egenskapene til produksjon bølgeform, som er square.Please hvordan jeg kan løse dette problemet? [ / url]

Bruk en passiv low-pass filter.Stort sett en spole i serie med belastning eller en kondensator i parallell.Men du får aldri en virkelig fin 50 eller 60Hz SINEWAVE.

Endre inverter med modifisert sinuskurve
Eller technology.niagarac.on.ca/people/mcsele/i2k.htm, professor Mark Csele prosjekter Side - The I2K Power Inverter
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg tror utgangseffekt på inverter er ikke tilstrekkelig,
så dens utgangsspenning falt da koble til last.

Re 12v-220v endret sinusbølge inverter svar av didiet78.Jeg setter pris på svar på forespørselen min.Jeg ser gjennom kretsløpet diagrammet men teksten er skrevet på et språk jeg ikke forstår.Transformatoren i omformeren skjematisk, er det ikke et laminert kjerne transformator?Kanne u behage meg direkte til stedet hvor jeg kan få detaljer i den schematics.Thanks mye

Brønnen slår opp en tv trenger svært høy spenning og dermed puls transformatorer brukes til dette formålet ...de r spesialiserte å ha firkantbølge som deres innspill,,,, ordinære transformatorer lide når det gjelder pulsen på grunn av den brå overgangen ...

Noen tilfeller kan folk konvertere squarewave spenning til SINEWAVE en ved hjelp av resonans transformator med primær svingete koblet til torget kilde, og den andre i parallell med en kondensator gjør en resonans krets på at frekvens og gi SINEWAVE utgang.Det SINEWAVE her er perfekt.

Det er mulig å filtrere også 3. og 5te orden harmoniske ved swicthing en firkantet bølge på definerte timmings.Se at:

http://www.caaei.org/anexos/84.doc

Implementeringen Bellow arbeider med 2 nivåer av bølgeform.I praksis er vanskeligere å gjennomføre.Løsningen tenkt over er lettere å utføre.

http://powerelectronics.com/mag/608PET21.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back