Hvordan koble til PIC USB (3.3V) med PC-ens USB-port (5V)?

S

Slayerza

Guest
Hei, Kan noen vennligst forklare følgende. Jeg har en PIC med integrert USB kjører på 3.3V. Hvis jeg vil koble til USB-porten på en PC hvordan går jeg om dette. I datablad av PIC står det at USB er 3.3V men jeg målte effekten fra PC havn og spenningen linjene lese 5V. Enheten trenger ikke å bli drevet fra USB det trenger bare å bruke det til kommunikasjon formål. Takk på forhånd Slayer

Slayer 3.3V er for internt transceiver innebygd i PIC18-F eller LF serien med USB-støtte. Et eksempel er 18F4550, eller 18LF4550. Hvis du kjørte brikken på 5V VDD, har du ingen problem i å generere 3.3V internt av den interne regulatoren. Du trenger imidlertid å sette en 470nF by-pass kondensatoren ved Vusb pin til jord. Hvis du kjørte brikken på 3,3 V for en LF4550, må du kanskje deaktivere den interne regulatoren og sette en ekstern 3.3V til Vusb pin. Dette 3.3V ville være strømforsyningen til USB transceiver. Det er kontroll biter inne i brikken for enten USB-eller USB + dra opp til 3.3V internt slik at du ikke trenger ekstern pullup, og som avgjør om du kjører på lav hastighet eller full-speed USB. Men fra et faktisk testing med 5 styrene i 18LF4550 kjører på 3.3V, har jeg spilt inn en Vusb generert internt med en spenning høyere enn 3.1V. Tester for USBDEM og selv USB Mass Storage Device alt passert. Så kjører på VDD = 3.3V med intern 3.3V regulator litt off-spec virker for testing formål. John Leung

Hei takk for raskt svar. Så for å bruke usb med mine ~~~HEAD=NNS 3.3V PIC jeg bare ignorere VBUS og bakken linjer comming rom PC og bare bruke D + og D-mens forsyner 3.3V til Vusb pin eller må jeg fortsatt bruke GND fra PC, men ignorere VBUS linje. Takk Slayer

Det er flere måter: 1. Bruk VBUS fra PC, steg det ned via et 3.3V lineær regulator og utganger som VDD som strømforsyning for den PIC18LF delen hvis du vil bruke 3.3V som VDD. Vusb kan egenutviklede eller bruker samme VDD fordi det er 3.3V i ditt tilfelle. Ground er den samme bakken. 2. Bruk en ekstern strømforsyning på 5V - 9V i stedet for VBUS. Det er en automatisk veksling krets anbefalt av Microchip. Sjekk sin nettside finner du en MOSFET automatisk veksling krets: betyr at når du har en ekstern strømforsyning, ville VBUS bli avskåret automatisk. 3. Bare bruk to schoktty diode som på bildet vedlagt. Når det er en ekstern strømkilde høyere enn 5V (si 6V), vil VBUS bli avskåret. Dette er tilfelle som du har sagt: ignorere VBUS og bruke en ekstern strømkilde og bruke den samme bakken for ekstern strømforsyning og Vss. VBUS! = Vusb. Vusb er internt generert, eller du kan deaktivere det og mate en ekstern, regulerte 3.3V til Vusb pin. Ground er den samme bakken for både USB-kontakten og Vss av PICmicro. Det er isolert krets, men det er for mye for meg. John Leung www.TechToys.com.hk

Takk John, vil jeg bare forlate VBUS linjen unconnected for mine formål som USB-tilkobling for dette Avisingsindikatoren er rent til backup-formål bør de primære kommunikasjon (Bluetooth) mislykkes, slik allerede jeg har 3.3V nødvendig. Cheers Slayer

[Quote = TechToys] Det er flere måter: klipp to. Bruk en ekstern strømforsyning på 5V - 9V i stedet for VBUS. Det er en automatisk veksling krets anbefalt av Microchip. Sjekk sin nettside finner du en MOSFET automatisk veksling krets: betyr at når du har en ekstern strømforsyning, ville VBUS bli avskåret automatisk. avklipt www.TechToys.com.hk [/quote] Hei John, kan du gi en link til Mchip referanse? Jeg søkte, men fant den ikke. Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back