Hvordan kontrollere flere servomotorer med 89-serien

D

divit

Guest
Jeg trenger å generere pwn signaler på port 0.0 til 0.7 og port 2.0-2.7.The PWM signaler bør endre sin Ton periode i henhold til digital verdi mottatt fra ADC hver sensor.every pin vil hav en annen pwn signal ifølge correspoding verdi av den sensor.the sensor vil i utgangspunktet være en 5k ohm pott. PWM signalene vil kjøre en servo motor.the servomotor bør gå mellom 0-90 degrees.I jeg også legge skjematisk behage hjelpe meg ut jeg trenger å gjøre dette for min siste året prosjekt jeg gjør en dex hånd som fungerer på en ADC og AT98S52. Jeg dont knw hvordan man programmerer en IC jeg har koblingsskjema jeg trenger bare hjelpe hvis noen en kunne GIV meg kodingen for det. Det er 16 sensorer (jeg bruker 5k ohm potter som sensorer). Er Sensorene gitt til ADC ADC vil generere en digital verdi og gi det til mikro controller.The mikrokontroller vil da generere en PWM signal. PWM-signalet er deretter gitt til servomotorer. I utgangspunktet trenger et program som gjør at hver enkelt servo motor for å flytte i henhold til ADC verdien received.Therefore hver hver pott vil kjøre en enkelt servo motor.

Jeg har ikke laget på Atmel før, bare på PIC-serien. Hvor mye kode har du laget ennå, har du utviklet maskinvaren. Jeg er sikker på at du ville ha jobbet ut ADC kontrollmoduler (å motta analoge data). Er det noen tilbakemeldinger generert av servo? takk aa

tingen er jeg har ikke startet med prosjektet enda jeg har skissene og ciruit diagram dette er min første gang du bruker mikrokontrollere i en prject og jeg dont knw hvordan å programmere i C og i hav grunnleggende kunnskaper om assembly eller hex koding u kan . Jeg prøver å lære, men vil ta meg mye tid, så jeg bestemte tht om jeg kunne få programmene i deler jeg kunne bare sette den sammen og brenne det. Men unfortunaelty Jeg har ikke fått noe av programmet men jeg tviler tht det har en tilbakemelding fordi jeg trenger det for å fortrenge fra 0 til 90 grader syk også legge u hvordan selve hånden ser ut plz notat tht dette prosjektet ikke er designet av meg [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 3 minutter: [ / color] [/size] Jeg fant ut en koding i. asm format, men den brukes for PIC og bare for én PWM heres på linken til nettstedet og også legge den. ASM filen http://www.rc- cam.com / servotst.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back