Hvordan konvertere denne kretsen i sin Norton Tilsvarende?

F

Farrukh

Guest
Problemet er representert i figuren (a)!

Jeg forstår ikke hvordan den opprinnelige 3V batteri ble fjernet og deretter-8V batteri koblet i serie med 100Ohms.Deretter 5 V ..Det
er helt over hodet.

Kan noen fortelle meg hvordan Norton Gjeldende Kilde beregnet her?

Jeg trodde alle gjeldende vil gjennom AB, i stedet for å passere gjennom resistances 100 og 220, siden AB tilbyr ingen motstand!Men jeg får feil svar på den måten.

PS: Dette er Oppgave 25, kapittel 8 av Floyd's Principles of elektriske kretser,
7. utgave.Oppgave 28 (tror jeg) av 8nde Edition. [/ Tex]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det synes det er 3 volt forsyning på krets.
terminal AB gjeldende beregnet til bruk av super posisjon theoream.
i hvert trinn bare ett spenning (eller nåværende) kilde er aktiv.
og alle andre er deaktivert (kortslutning for vlotage tilbud og åpne kretser for dagens forsyning).
som du skriver Sum er summen av disse strømninger.

For norton tilsvarende motstander,
er det bare å deaktivere alle supplys og vi ser at alle tre motstander vil være paralleld.

Hilsen
Davood.

Nei, det opprinnelige problemet i figur (a).Det er bare 1 kilde, den 3V kilde.Dette er løsningen på problemet som jeg har lagt inn, men jeg forstår ikke det.Hvordan kan vi fjerne 3V kilde, og legg en-8V kilde med 100Ohm motstander?Kan vi fjerne kilder sånn?Jeg tror ikke det!

!!!!!!!!!!!!!!
svaret er det jeg sa før [over].

Det opprinnelige problemet var de tre batteriene i krets samtidig.Deretter superposition brukes for å finne output kortslutning gjeldende fra hver og de tre strøm er lagt til.

Ok, det betyr at det er en feil i boken.Fordi den viser bare en spenning kilde, den 3V kilde.Det viser ikke noen annen spenning kilde.Men løsningen viser 3, så jeg antar det
er en feil i boken.

Jeg er enig med Davood.
Dette problemet ble løst ved hjelp superposition (på grunn av tilstedeværelsen av 3 volt kilder).
Hvis problemet bare var som vist i (a), og svaret ville vært In1 bare.

- AD

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back