Hvordan lære DSP

S

sureshk

Guest
Hei alle,

Jeg er ny i dette site.I vil lære DSP.
Det viktigste jeg ønsket å vite, for hvilke formål MATLAB og Simulink brukes?

Som en nybegynner, hvordan skal jeg fortsette å lære å bruke DSP for Audio / Video behandling?

Takk,
sureshk

Det finnes mye materiale i EDA E-bøker Last opp / ned "-delen.Prøv å søke den.

Verv ON FOLLOWINK LINK:

http://www.redcedar.com/learndsp.htm

Jeg anbefaler en bok:
"innføring i signalbehandling ved orfanidis.

Jeg anbefaler "Understanding Digital Signal Processing" av Richard Lyons

Hi Suresh,

Bare gå www.Bores.com, er det beste nettsted for startere

hei
når du begynner å lære DSP.Jeg vil også foreslå deg å lære matlab også.
Hvis du trenger matlab hjelp kan du spørre meg.

Hvis du ikke er en senior undergrad student eller ingeniør eller informatikk oppgradere ...... jeg vil anbefale "Signaler og
systemer GJØRES latterlig kortidsleie" ..dette er en flott bok av mindre enn 150 sider ... og dekker alle de grunnleggende konseptene med en minimumsmengde matematikk.Ellers med PROAKIS eller OPPENHEIM eller SANJEET K. Mitra, trenger du en hel rekke matematiske teknikker før du får the real thing (rundt 2-3 måneder) ... Men hvis du har mye tid til å gi til DSP, jeg vil anbefale SANJEET K. Mitra alongwith sin lab manuell (som bruker MATLAB).MATLAB er et programmering miljø, spesielt egnet for alle typer engineering og matematikk intensive jobber.Den gir deg all masse funksjonalitet med svært få linjer med kode (integrasjon, plotting, etc. ...) I DSP vi vanligvis bruke den til å simulere algoritmene før vi implementere dem på noen hardware plattform som Digital Signal Prosessorer eller FPGAs.Du kan beregne FFTs og finne CONVOLUTIONs
osv. med én linje med kode.Dermed kan du fokusere på din algoritmen fremfor å måtte skrive store koden for disse grunnleggende matematiske operasjoner (FFT, convolution, korrelasjon osv.) på dine signaler.

En flott bok for MATLAB nyeste versjonen av William J. Palm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back