Hvordan lage en 5M motstand på brikken?

G

gsheng

Guest
Jeg vil bruke en så stor motstand for AC kopling Felles modus klemme.Enhver idé er velkommen.Takk.

noen prosess har motstand på arket motstand ca 3k

hvorfor du trenger en så stor motstand?

Fordi jeg vil ac koblingen en høyhastighets signal, må lokket være liten (rundt ti ff).Bare en trade off mellom vanlig modus bosetting tid og inngangssignal hastighet.

Det er ikke lett for deg å få denne motstanden.For din spec må parasittiske kapasitans av motstanden være liten.Hvis ikke en transistor motstand kan brukes

Motstanden er parasittiske cap trenger ikke veldig liten fordi signalet er svært store.Jeg ønsker også cap divider.

For slike høye resistive verdiene du bør bruke slått kondensatorer!

Sjekk § 9.1 i "CMOS Analog Circuit Design" av Allen og Holberg.Der finner du et eksempel på hvordan å simulere en 1 Mohm motstand bruker disse typer kretser.

Jeg håper dette hjelper,

diemilio

gsheng skrev:

Motstanden er parasittiske cap trenger ikke veldig liten fordi signalet er svært store.
Jeg ønsker også cap divider.

Den lange kanalen ville viser forskjellig motstand verdi under forskjellige bias forhold.Dens verdi er signalet avhengig.

Jeg vet ikke hvordan kan gjøres på en chip (jeg liker bare å bruke sjetonger ikke å produsere dem), men to små signal dioder koblet i motsatt serien har rundt 5 til 20M ...

Jeg heller ikke kown hvordan du oppretter en høy impedans, lav parasittiske kapasitans, nøyaktig og signal uavhengighet RES

Les deg teknologi håndbok, vil du finne hva slags materiale er bra for designet ditt, f.eks poly, substrat, osv. ..

Hei, er 5m for stor for vanlig poly / diffusjon res, vil det koste u altfor mye silikon ... Men da ville res er signal avhengige og tilbøyelig til å parasitics, kan du bare ovenfor res ...
Hva er din søknad? Kanskje du kan ignorere signalet avhengig ting hvis signalet er liten nok

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back