Hvordan legge til belastninger når bryte feedback loop?

R

Ryan1234

Guest
Kjære alle:
Nå vil jeg bruke Hspice å analysere stabiliteten til en feedback loop.
Så, i en ond sirkel, hvis jeg bryter en node A til B og C, hvordan skal jeg legge til belastninger på node node B og C?
Takk for svar.

Ryan1234 skrev:

Kjære alle:

Nå vil jeg bruke Hspice å analysere stabiliteten til en feedback loop.

Så, i en ond sirkel, hvis jeg bryter en node A til B og C, hvordan skal jeg legge til belastninger på node node B og C?

Takk for svar.

* Som node C vil være innspill til sløyfe gevinst simuleringen er det ingenting å tilføye.
* Hvis du vet lasten, koble den til node B. Eller bruk en kopi av banen som du har koblet fra.Men glem ikke at dc-loopen er også brutt med den konsekvens av sannsynlig skjevhet problemer.
I dette tilfellet må du bruke metoden beskrevet av Middlebrook (kombinasjon av to separate simuleringer med en spenning hhv. En aktuell kilde). [/ Quote]

Takk for svaret.Jeg har fortsatt to spørsmål her.
1.Du sier "Hvis du vet lasten, koble den til node B."
@ Hvordan kunne jeg vite verdien av lasten?
@ Er laste inngangsimpedans ser på node C?
@ Hvordan kan jeg måle det?
2.Er det kopi av banen annet nøyaktig løsning?

Tusen takk!

1.
Du sier "Hvis du vet lasten, koble den til node B."@ Hvordan kunne jeg vite verdien av lasten?Hvis tilbakemeldingene banen er ganske enkel, kan du se belastningen ved visuell inspeksjon, ikke sant?@ Er laste inngangsimpedans ser på node C?Ja, selvfølgelig!That's the last frakoblet ved breakink loopen.@ Hvordan kan jeg måle det?Dette gir ingen mening.Enten du avlede den ved enkel inspeksjon (Jeg antar at du kjenner din krets diagram) eller det er en komplisert / involvert funksjon av frekvens.2. Er kopi av banen annet nøyaktig løsning?Ja det er riktig - så langt som lasten selv er bekymret.Men se skjevhet tilstand lukket sløyfe!

For å være på den sikre siden, bruk Middlebrook metoden som er beskrevet andre steder (google / internett, eller også i dette forum).

Avhengig av min forskning i disse dager,
her jeg oppsummere metoden å bryte feedback loop for analyse av loop gain:

1.Hvis ac kilden er spenning, bryter så høy impedans knute;If the ac source is current, then break the low impedance node.

__
Hvis ac kilden er gjeldende, og deretter bryte lav impedans node.
2.Bruk lavpassfilter å bryte noden.ex: (Large L) eller (R, dc = 0 ac = 1T)
3.Det trenger ikke å vurdere å legge til last på breaking noder.Bare bryte noden, og det vil bli bra.

Hvis jeg er galt, må du korrigere meg.
Hvis jeg er riktig, kan du tilbakemelding til meg.
Takke alle dere.I love you ~

Hei Ryan1234,

du er ikke "galt", men hva du foreslår fungerer bare dersom du virkelig har en knute der ser ingen (eller bare en ubetydelig liten) load endre ved å åpne sløyfen.Dette skjer ikke veldig ofte.
Hva tror du, hvorfor noen mer kompliserte prosedyrer har blitt utarbeidet for dette formålet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back