Hvordan måle et fullt differensial OPAMP med SC_CMFB

S

skythunder

Guest
Hei, alle, jeg vil vite hvordan du skal måle egenskapene til en fullt differensial OPAMP med slått kondensator vanlig modus tilbakemelding nettverk. Selvfølgelig kan vi ikke bruke sammenhengende tid målemetoder (AC feie) for å finne DC gevinst, Unity gain båndbredde, CMRR, PSRR osv. Er det noen specifial metoder for å måle disse parametrene av en OPAMP, eller bare bruke transient simulering til tilnærmet dem? Takk

Hei, hvis du bruker Hspice, kan du utføre TRAN analyse, og lagre opererer punktene i kretsen til en fil, og deretter kan du laste ned filen og utføre AC-analyse. For eksempel, utfører du TRAN analyse:... SPAR TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og deretter kan du utføre AC-analyse AC 10 desember en 100meg * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjelp fra Hspice manul å forstå. lagre og. belastning! betrakte!

[Quote = wjxcom] Hei, hvis du bruker Hspice, kan du utføre TRAN analyse, og lagre opererer punktene i kretsen til en fil, og deretter kan du laste ned filen og utføre AC-analyse. For eksempel, utfører du TRAN analyse:... SPAR TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og deretter kan du utføre AC-analyse AC 10 desember en 100meg * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjelp fra Hspice manul å forstå. lagre og. belastning! Når det gjelder [/quote] Takk så mye, wjxcom! Jeg vil prøve din metode. Og jeg ønsker å vite om denne måten er nyttig for simulering av andre slått kondensator kretser, som SC filtre, Siden simulere frekvensresponsen SC kretser i Hspice innen tråkkfrekvensen er utilgjengelig

Hei hr_rezaee: Jeg tror op tid kan bare skrive ut de operative punkter, for eksempel, kan op 25U skrive drifts pointsat 25U... Har du en annen måte å simulere fullt differensial OPAMP med SC_CMFB? hilsen

[Quote = wjxcom] Hei hr_rezaee: Jeg tror op tid kan bare skrive ut de operative punkter, for eksempel, kan op 25U skrive operativsystemet pointsat 25U... Har du en annen måte å simulere fullt differensial OPAMP med SC_CMFB? hilsen [/quote] hei. op tid kan skrive operatørselskapene poeng, men det kan føre til at. ac analyse i bestemt tidspunkt. prøve det. hilsen

Hei hr_rezaee: Jeg prøver å bruke metoden, er netlist:. PROTECT OP 28U TRAN 0.1NS 30U START = 0U AC 10 desember en 200MEG LIB 'D: \ TRENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'.... TT . END men resultatet er ikke riktig!

[Quote = wjxcom] Hei hr_rezaee:.? Ville du fortelle meg hvordan du bruker OP [/quote] hei kunne du teste dette to løsninger på en netlist og deretter rapportere resultatene? takk hilsen

Hei hr_rezaee: kretsen, netlist av kretsen og simulering resultatet kan bli funnet på vedlegget som heter simulation.rar . når jeg bruker netlist som følger:..... NOISE V (UTE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 SPAR TYPE = IC FILE = CASCODE.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U PZ V (UTE) VID * instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D: \ TRENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'.... . TT AC 10 desember en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P lis-filen er cascode_opa_ac1.lis, og bølgen er Aim_ Printing1.pdf; når jeg bruker netlist som følger.: . NOISE V (UTE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. PZ V (UTE) VID *. instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF . = 2 PROBE PROTECT OP 25U LIB 'D: \ TRENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'... TT AC 10 desember en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P lis-filen er cascode_opa_ac2. . lis, og bølgen er Aim_ Printing2.pdf; Det er klart at disse to resultatene er annerledes! Thanx igjen for å hjelpe meg!

Hei Jeg testet den. først prøve dette netlist når jeg bruker netlist som følger:. NOISE V (UTE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 SAVE TYPE =.... IC FILE = CASCODE.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U PZ V (UTE) VID * instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D:.... \ TRENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB 'TT. AC 10 desember en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P deretter lagre UTE ac analyse. deretter slette alle Fles unntatt *. sp og modell. deretter prøve under netlist:. NOISE V (UTE) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U PZ V (UTE) VID * instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout =.... ... 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT OP 25U LIB 'D: \ TRENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'. TT AC 10 desember en 60MEG * SWEEP CC 1P 10P 1P du kan se at to tomter er de samme. Ikke bruk. Op 25U og. Laste samtidig. hilsen

Hei, hr_rezaee Jeg gjorde simuleringer med to filer du har gitt, men fikk ikke samme tomt. Følgende to netlists er mine styresignaler og analyse. Kan du vise meg hvordan å fikse problemet? Takk en. . NOISE V (UTE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. LOAD MYCASCODE.IC0. SPAR TYPE = IC FILE = MYCASCODE.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U . PZ V (UTE) VID *. instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25U. LIB 'cmos35.txt' nominelle. AC 10 desember en 60MEG. print VDB (outd). SLUTT 2. . TRAN 0.1NS 30U START = 0U *. Instillinger KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25U. LIB 'cmos35.txt' nominelle. Ac 10 desember 1 60meg. NOISE V (UTE) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). print VDB (outd). PZ V (UTE) VID. END

[Quote = wjxcom] Hei, hvis du bruker Hspice, kan du utføre TRAN analyse, og lagre opererer punktene i kretsen til en fil, og deretter kan du laste ned filen og utføre AC-analyse. For eksempel, utfører du TRAN analyse:... SPAR TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og deretter kan du utføre AC-analyse AC 10 desember en 100meg * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjelp fra Hspice manul å forstå. lagre og. belastning! Når det gjelder [/quote] sc_cmfb er en dynamisk vanlig modus tilbakemeldinger, hvordan du velger DC drift poeng. hvis u velger drifts poeng tilfeldig, resultatene er galt.

hvorfor ikke først lagre arbeidspunktet deretter laste den lagrede filen?

[QUOTE = wjxcom, 442171] Hei, hvis du bruker Hspice, kan du utføre TRAN analyse, og lagre opererer punktene i kretsen til en fil, og deretter kan du laste ned filen og utføre AC-analyse. For eksempel, utfører du TRAN analyse:... SPAR TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC NIVÅ = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U og deretter kan du utføre AC-analyse AC 10 desember en 100meg * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 du kan få hjelp fra Hspice manul å forstå. lagre og. belastning! Når det gjelder [/QUOTE] hei mr, wjxcom Ville du fortelle meg hvorfor du velger tid = 25U for dette simulatin? takk

Hei sh.shadmand: Jeg tror du kan bruke en hvilken som helst tid til simulering, men du må bekrefte at produksjonen felles spenning er stabil!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back