Hvordan måle hjelp Agilent vektoren nettverk analysator?

S

saran7507

Guest
Hei alle,

Jeg ønsker å teste 2 parabolic parabol (koblet med feedhorn antenne) med 1 Agilent vektoren nettverket analysator E5071B.Jeg vil måle S11, S12, S21, S22.Jeg har holdt avstand mellom 2 parabolen om 1,5 m.Jeg får S11 og S22 om-12dB ved frekvens mellom 2,3 til 2,4.Og S12 og S21 om-20dB.

Jeg har et spørsmål.

1) Etter at jeg trenger å få de få verdien i dBi, som verdien bør jeg ta?S11, S22, S12 eller S21 å regne.

2) Hvordan kan jeg få et Excel-format graf fra S parameter bilder i Agilent vektoren nettverk analysator?Plz svar meg raskt.

Venter på svaret.Veldig snilt av deg.Thanx.

Hilsen,
Saran

Du kan ikke få dBi med nettverket analyser.
Du må teste målinger i Antenna chamber.
Antenne er i utgangspunktet en port enheten og du kan ikke søke som to port måling med to antenner på noen avstand fra hverandre.stråling mønsteret bestemmer dBi ikke S-parameteren.

Istedenfor lagring som bilde kan du lagre som CSV-format som kan åpnes av xls.

Hei Alle,

Siden
jeg bruker Agilent vektoren nettverket analysator e5071b å teste antennen måling, jeg trenger å teste ved hjelp parabolic parabol (koblet med feedhorn)
ved hjelp Vna navngitt ovenfor.

Kanne u fortelle meg hvor å setup parabolen antenne?Jeg tror jeg kan teste s11 og s22 bare.

Har jeg rett?Hva jeg gjør jeg hvis jeg ønsker å teste S12 og S21?Hvordan oppsett målingen?

Uansett, når
jeg bruker Port 1 ved å koble en parabol antenne, jeg får-10dB fra S11 og jeg koble kabelen og festet til port 2 for å sjekke S22, jeg får-10dB også.Hvordan konvertere S11 tomten av E5071B inn i Excel-format?Plz svar raskt.Venter på ur svar.Veldig snilt av deg.Takk.Hilsen,
Saran

Sitat:

Hvordan konvertere S11 tomten av E5071B inn i Excel-format?

Hi Kspalla,

Jeg fikk ur svar.Kanne u gir meg svar på andre spørsmål som jeg skyte deg.?

Veldig snilt av deg.Venter på svaret.Hilsen,
Saran

Sitat:

Jeg fikk ur svar.
Kanne u gir meg svar på andre spørsmål som jeg skyte deg.?

Hi kspalla,

Siden
jeg bruker Agilent nettverk analysator e5071b å teste antennen måling, jeg trenger å teste ved hjelp parabolic parabol (koblet med feedhorn) bruker nettverket analysator.

Kanne u fortelle meg hvor å setup parabolen antenne?Jeg tror jeg kan teste s11 og s22 bare.

Har jeg rett?Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å teste S12 og S21?

Uansett, når
jeg bruker Port 1 ved å koble en parabol antenne, jeg får-10dB fra S11 og jeg koble kabelen og festet til port 2 for å sjekke S22, jeg får-10dB også.Hvordan konvertere S11 tomten av E5071B inn i Excel-format?Plz svar raskt.Venter på ur svar.Veldig snilt av deg.Takk.Hilsen,
Saran

Du kan teste S11 bare det er ingen annen test som du kan gjøre.
Til Q: Hvordan konvertere S11 tomten av E5071B i Excel-format?
Svaret er til stede i andre svar.

Hi kspalla,

Siden
jeg bruker Agilent nettverk analysator e5071b å teste antennen måling, jeg trenger å teste ved hjelp parabolic parabol (koblet med feedhorn) bruker nettverket analysator.

Har jeg rett?Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å teste S12 og S21?

Uansett, når
jeg bruker Port 1 ved å koble en parabol antenne, jeg får-10dB fra S11 og jeg koble kabelen og festet til port 2 for å sjekke S22, jeg får-10dB også.Hvordan konvertere S11 tomten av E5071B inn i Excel-format?Plz svar raskt.Venter på ur svar.Veldig snilt av deg.Hi Kspalla,

Kan jeg bekrefte med u igjen om antennen måling ved hjelp Agilent nettverk analysator?Hvis jeg vil bruke 2 horn antenne å måle s parametere bruker Agilent nettverk analysator siden det er 2-port i utstyret.Hvordan sette opp den?Er det en måte?

Eller som u sa bare S11 kan måles.U sa meg som ikke kan sette opp for S12, S21 bruker nettverket analysator.Hva annet kan jeg måle S12, S21?Gi meg en ide, plz.

Venter på ur svar.

Takk.Hilsen,
SaranLagt til etter 30 minutter:Hi kspalla,

Gjøre u ha skype id?Where ru fra?Venter på svaret.Thanx.

Hilsen,
Saran

Jeg har ikke skype ID, jeg er fra Bangalore IndiaLagt etter 15 sekunder:kan du PM meg

Jeg vil vite svaret om plootting Vna data i exel
Jeg bruker 8753D Vna og kan lagre data (bare data / rådata / format data) og
kan åpnes i exel, men hvordan du skal tolke det
f.eks hver rad representerer 2 verdier atskilt med komma
så hva gjør representerer
1. rad og hva gjør 2dre rad
Jeg tenker ofte ikke inkludert i at data så jeg kan legge til at
men hvordan du skal tolke for y-aksen Data (Return tapet i dB
Svar meg plz

En enkelt-antenne metode for sporbarhet antenne få måling
Glimm, J.; skadene, R.; Munter, K.; Spitzer, M.; Pape, R.
Elektromagnetisk kompatibilitet, IEEE Transactions on
Volume 41, Issue 4, november 1999 side (r): 436 - 439
Digital Object Identifier 10.1109/15.809845
Oppsummering: En enkel metode er innført for å måle fremgang faktor av en enkelt fortrinnsvis retningsbestemt linearily polarisert antenne i hvilken avstand.Det krever bare utstyr for vanlig innsetting tap måling og antennen seg foran en helt reflekterende overflaten simulere en andre identiske antenne som bildet av antennen skal kalibreres.Dette hastigheter opp slike målinger betraktelig, og derfor er svært kostnadseffektivt.Resultatene kan lett bli gjort sporbar til nasjonale standarderLagt til etter 10 minutter:Kontroller at den antenner er co-polarisert, gjøre visse du er i langt feltet for både antenner, du trenger å vite hvor mye strøm på antennehankontakt skriving, hvor mye banen tap mellom to antenner.Trekk banen tap og effekt fra S21, og deretter dele S21 i halvparten.Det bør gi antennen gevinst i dBi.

Som for å tolke S2P data, se på oppføringen for S2P data i wikipedia.Avsnittet under "Listeformat".Her er linken: http://en.wikipedia.org/wiki/Scattering_parameters
Lykke til!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back