Hvordan måle input / output retur tap av en mikser med Vna

B

baltoudi

Guest
tiden jeg gjør 5-GHz blandebatteri måling for returen tap med 2-nettverket analysator.Siden dette measurments må tas i det dynamiske forhold, så er jeg i tvil om pumping LO signalet til mikseren mens RF-og IF-porter er henholdsvis koblet til port-1 og 2 av Vna vil ødelegge 2-port Vna.Noen har kommentarer på hvordan du gjør det riktig?

Se bilde av oppsettet måling.

Ha det
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Min venn og kollega marcomdd viste en god metode for å måle i dynamisk modus refleksjon coefficent.
Min erfaring med blandebatterier målinger er følgende:
1) generelt det nettverksanalysatorer kan akseptere relativt høy effekt uten demage, minst 100 mW for SNA og mer for Vna.
2) Hvis du har en Vna, fordi det er stilt, kan du måle direkte sii på R-port og jeg port.Den justerte krets klippet bort forstyrrelser forårsaket av LO leakege.
3) kan du måle sii ved L-port hvis ut kraft Vna er sterk nok.
4) Selvfølgelig lukker ubrukte porter inn matchet belastning.
5) vanskeligere er måling av sij, les Agilent AN og PN's

Jeg trenger å vite så vel når u målt Sii på R og jeg port med Vna, did u pumpe blandebatteri med LO signal @ L-port for tilkobling eller bare med en 50 ohm oppsigelse?fordi jeg ikke pumpe den med LO signal generator, men med en 50 ohm avslutning @ L-port, noe som gir en veldig veldig dårlig avkastning tap (RF power injiseres =- 20 til 0 dBm)!hvilken er riktig?

Baltoudi, her er tvil om hva du sa over, det er bare hvordan du kan pumpe den med en 50ohm avslutning, men ikke koble SG?Jeg trenger din hjelp.

baltoudi skrev:

Jeg trenger å vite så vel når u målt Sii på R og jeg port med Vna, did u pumpe blandebatteri med LO signal @ L-port for tilkobling eller bare med en 50 ohm oppsigelse?
fordi jeg ikke pumpe den med LO signal generator, men med en 50 ohm avslutning @ L-port, noe som gir en veldig veldig dårlig avkastning tap (RF power injiseres =- 20 til 0 dBm)!
hvilken er riktig?

Xinxin skrev:

Baltoudi, her er tvil om hva du sa over, det er bare hvordan du kan pumpe den med en 50ohm avslutning, men ikke koble SG?
Jeg trenger din hjelp.

Når du har til å måle RL i LO porten du må pumpe LO-porten.

Vanligvis en Vna ikke er i stand til å gi riktig strøm, så det er bedre å bruke en måling oppsett lik bildet ovenfor.

marcomdd, mener du for å måle alle returnere tap for R, L, og jeg port i dynamisk modus ved hjelp Vna, må blandebatteri som pumpes med en ekstern LO signal generator ved L-port, ikke sant?

Grunnen til at jeg insistere på å bruke Vna (heller enn SA) er at Vna målinger kan spare mer tid når feiing mot frekvens og strøm og gi relativt mer nøyaktige resultater.

baltoudi skrev:

marcomdd, mener du for å måle alle returnere tap for R, L, og jeg port i dynamisk modus ved hjelp Vna, må blandebatteri som pumpes med en ekstern LO signal generator ved L-port, ikke sant?

Kjør L havn med passende strøm gjennom målinger av R & I-porter!
Typiske verdier for L makt er 10 dBm.
Selvsagt bruke CW signal, og préféré en falsk "ren" generator.Harmonics er ikke viktig, siden de er generert på en måte inne i blandebatteri.
Hvis du vil måle sii ved L-port, sjekk med en kraft meter, hvis Vna er i stand til å levere nok strøm, kan noen agilent 872x og Anritsu 37xxx gjøre det.Deretter lukker andre 2-port inn matchet belastning og

Et lite forslag.Når tiltaket sii på R & I-porter, sørg for at generatoren er godt sammen, eller plassere en ferrit isolator eller en attenuator over L-porten.

Nyt med målingen i stedet for chat

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back