Hvordan måle knute restriksjoner i Transient simulering [Spectre]

A

azoth

Guest
Nylig Jeg simulere VCO og vil simulere ISF (Impulse Sensitivity Function) ved hjelp av Spectre.

Jeg trenger å måle knute kostnader ved forbigående simulering.Vet noen hvordan man kan måle noden charge hjelp Spectre?

Thanks a lot!

JC
Sist endret av azoth Jun 01 2007 13:44, endret 1 gang totalt

Jeg bruker CAPTAB alternativet som innrømmer å skrive ut den totale kapasitans på en node under Transient simualtion.Og verdien av kapasitans er avledet av C = dQ / dV i Spectre, så jeg tror Spectre burde vite noden restriksjoner under simulering.

I mitt tilfelle den kapasitans skyldes parasitter effekt og vil endre seg under drift.Så jeg cann't bruke Q = C * V for å beregne noden kostnader.

Finnes det en måte å måle kostnader node direkte?Eller hvordan kan jeg beregne knute kostnader ved å vite node capactiance?

Slik Fom: Har du noen suggetion om å bruke hvilke mathmatic ligning?JC
Sist endret av azoth Jun 01 2007 18:50, endret 1 gang totalt

Jeg tror u går gjennom menyvalgene resultater nettleser i analog artist av tråkkfrekvens i at u beregne noden spenninger samt kostnader.aktivere i simulatoren vinduet.

Kan du gi meg mer detaljert informasjon om beregning i mitt tilfelle?

Bruke resultatet bla gjennom og deretter calculting, men hvordan calcualte?

Jeg har brukt resultat bla, men hvilke parametere bruker du til å beregne ikke-lineær kapasitans?

Lad kan endres på grunn av injeksjon (current).Hvis det ikke er eksterne (til noden) gjeldende banen kostnaden blir ikke endret, og vil være det samme.
Hvis den nåværende banen består, kan du beregne sprøytebruk kostnader ved å integrere gjeldende over tid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back