Hvordan måle S2P av antennen bruke nettverket analysator!

0

051021031

Guest
Hei, Alle, vil jeg spørre om vi kan måle og eksportere S2P fil av antenne ved hjelp av nettverket analysator. Jeg kjenner noen kan gjøre det. Men jeg vet ikke hvordan de setter opp testbenk. Fordi antennen bare har én port, for å måle S2P, tror jeg vi må betrakte antennen som to-port enhet. Derfor jeg antar kanskje når vi begynner å måle antennen, første bruker vi en enkel avslutning på differensial transformasjon, som 180degree hybrid coupler, deretter en port antennen har to port. Da kan vi måle antenne ved hjelp av nettverket analysator. Beskrivelsen ovenfor er bare min antagelse, jeg egentlig ikke kjenner de riktige trinnene. Hvis noen vet hvordan du gjør det, ville du gi meg noen kommentarer? Tusen takk! Jack

[Quote = 051021031] Hei, Alle, jeg ønsker å spørre om vi kan måle og eksportere S2P fil av antenne ved hjelp av nettverket analysator. Jeg kjenner noen kan gjøre det. Men jeg vet ikke hvordan de setter opp testbenk. Fordi antennen bare har én port, for å måle S2P, tror jeg vi må betrakte antennen som to-port enhet. Derfor jeg antar kanskje når vi begynner å måle antennen, første bruker vi en enkel avslutning på differensial transformasjon, som 180degree hybrid coupler, deretter en port antennen har to port. Da kan vi måle antenne ved hjelp av nettverket analysator. Beskrivelsen ovenfor er bare min antagelse, jeg egentlig ikke kjenner de riktige trinnene. Hvis noen vet hvordan du gjør det, ville du gi meg noen kommentarer? Tusen takk! Jack [/quote] Hei, For å måle S2P vi trenger to port enhet. port-en bør transmited makt nad port-2 bør være mottatt makt. NÅ ... Du mate Anteena i den ene enden og recive ved andre enden enn u kan måle S2P. Hadde jeg svare Ur spørsmål ...

Takk for svaret, Tomhive. Er det mulig å måle S2P fil av bare én antenne? Fordi i HFSS, hvis vi bruker multi-port for å opphisse antennen, så vi kan få SNP-filen. Også jeg tror vi kan bruke den samme ordningen for å få S2P fil av en enkelt antenne. Kan du gi meg noen kommentarer? Jack

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back