Hvordan måle strøm i PSpice?

E

epp

Guest
Hvordan måle strøm i PSpice? Jeg trenger å sammenligne det med en referanse strøm så jeg kan klokke litt låsen. Thanks

Normalt deler spenning du måler på motstand og dele med motstand verdi og du vet strømmen som går i den motstand. Selv er Spice. I hvilken situasjon du ønsker å måle?

Hvis jeg tar feil, det er strøm og spenning prober til å måle, er det ikke?

Ja i ORCAD PSpice det er. I virkelighetens verden probe du spenningen over.

[Quote = EPP] Hvordan måle strøm i PSpice? Jeg trenger å sammenligne det med en referanse strøm så jeg kan klokke litt låsen. Takket [/quote] Bruk probe statement..: Probe ID (M1) I (navn): strøm gjennom en to terminalenhet Ix (navn): nåværende inn i en terminal på en tre eller fire terminalenhet (x er en av B, D, G eller S)

Hvis det er nyttig, kan du også legge til en dummy-enhet til kretsen din som en 0V DC kilde, eller ubetydelig motstand. For en tid siden jeg har jobbet på PSpice 9 på å definere custoim funksjoner (som den nåværende komparator du nevner). Jeg kan søke på mine filer (vil ta litt tid) Hvis det virker nyttig for deg. Ian

[Quote = djalli] Vanligvis deles spenning du måler på motstand og dele med motstand verdi og du vet strømmen som går i den motstand. Selv er Spice. I hvilken situasjon du ønsker å måle? [/Quote] Jeg trenger å vite spole nåværende slik at jeg kan styre min aktivt festet resonant inverter. Jeg vet hva som er spenning og strøm prober og jeg bryr meg ikke om aktuelle verdi. Jeg trenger å sammenligne det med referanse strøm for å drive transistorer.

PSpice kan gjøre jobbene du nevner, Les manualen finner du ut

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back