Hvordan måle to signaler med en forsinkelse på mindre enn 1 ns?

P

pichuang

Guest
Hei alle,

Jeg lurer på om noen har forsøkt å måle to signaler med en forsinkelse forskjell på mindre enn 1ns?Jeg arbeider på en høyhastighets digital krets nå, og forsinkelsen fra økningen av clk til økning av produksjonen er mindre enn 400ps.

Ideelt Jeg ønsker å se dette på et oscilloskop.Men da jeg sjekket den beste oscilloskop jeg kan få en samplingsfrekvens på 20GSa / s, som er 50ps per punkt.Jeg tror for å konstruere en meningsfull grafen, vil det kreve minst par hundre prøver (prikker) på oscilloskop for å vise de to waveforms?

Har noen møtt lignende problem før?Hvordan løser / veksle dette problemet?Noen tips og forslag er meget verdsatt.

Takk,

Pierce

For en gjentatt signal målingen ville bli oppnådd med stor nøyaktighet med noen middels klasse DSO av tilsvarende tid prøvetaking.For enkelt arrangementer, spesielle måling kretser som tid-til-spenning kan gjøre jobben.

Hei,

Kan du utdype mer på tide å spenning for enkelthendelse måling?Er du henvise til tid til digital omformer?

Pierce

Det kan være en byggestein (eller hjertet) av tid til digital.Kretser finnes i litteraturen, spesielt om kjernefysikk instrumentering, jeg har ikke en referanse for hånden.Jeg
har sett den kretsen også i industriell instrumentering som
amerikanske Doppler flow måling.

Noen varianter finnes.Vanligvis har du en kondensatoren og slått gjeldende kilde,
f.eks en differensiell par.Gjeldende kilde slås laste kondensatoren for intervall mellom de to puls kantene.Spenningen på kondensatoren samplet deretter og behandlet, for eksempel til en digital verdi.

Det mest kritiske design del vanligvis er ikke tiden for å spenning konvertering, men for å generere en nøyaktig utløse fra reelle signaler.Spesielle circuist som konstant fraksjon triggers har vært laget for dette formålet.

Jeg forstår teorien, men hvordan kan du slå den gjeldende kilde som raskt?

Det fungerer med umettede transistorer som i utgangspunktet enhver høyhastighets digital og analog krets.Vennligst vurder at timingen oppløsningen ikke er bestemt av veksling hastighet men bytter tid usikkerhet.Dermed en differensial paret med
f.eks 1 ns stige tid i produksjonen gjeldende kan oppnå en oppløsning ned til noen ps i tide til amplituden konvertering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back