Hvordan man skal håndtere "damping" problemet en

S

shengwuei

Guest
Kjære alle, jeg har en sender / mottar system som er arbeid funksjonelt, men har "demping (?)" Problem på mottar banen. Et enkelt system blokkdiagram som vist nedenfor, kan en liten, men ikke ubetydelig "damping" bølgeform observeres både før og etter få forsterker (syklet i rødt som figuren nedenfor, er dette problemet blitt alvorlig etter forsterkningen av motta forsterker). Jeg er ikke sikker på at dette er en "damping" problem eller ikke, fordi frekvensen av bølgeformen er mye lavere enn overført signal (50MHz). Jeg har lagt noen serier kondensatoren å filtrere ut bølgeform, men fant sin ubrukelig. Muligens er det fortsatt noen høy frekvens del (nær sendefrekvens) inne i bølgeform så en enkel low-pass filter ikke ville fungere. Jeg tror jeg trenger å finne årsaken til "damping" problem slik at jeg kan gjøre det helt forsvinne i mottak banen. Virkelig har ingen anelse om hvordan å løse dette problemet, kan noen gi meg en anelse om det? Verdsatt for innspill din.
damping.jpg

Jeg tror, ​​bør du gi noen konkret informasjon om systemet. Uten det, må jeg begrense meg til generelle betraktninger. - Du kan sjekke om den uønskede signalet er fremdeles oberserved når du skifter "svinger" med en tilsvarende last. Hvis så, har du bevist, at problemet er mest sannsynlig relatert til forsterker atferd. Jeg antar at den drivende signalet er tydelig fri for respektive lavfrekvente komponenter, og at ingen signal veksling (skjult på tegningen) er involvert med kretsen. - Du har startet en annen tråd relatert til PA matching. Hvis "overføre amp" er faktisk en 300 W PA snarere enn en lineær forsterker, bør du bare vurdere DC bias transienter forårsaket av den ikke-lineære utgangstrinnet. I dette tilfellet, bør en effektiv båndpass filtrering fjerne problemet. PS: Jeg tror ikke at begrepet "damping" er en god beskrivelse av den observerte forbigående signal.

Mest sannsynligvis det Tx lekker inn Rx. Trenger du mer informasjon som påpekt av andre plakaten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back