Hvordan matche waveguide impedans med ledig plass impedans Zo

A

atsou

Guest
Hei, Kan noen fortelle meg på hvilke måter kan jeg matche waveguide impedans å frigjøre plass impedans Zo. Er det en ligning eller tutorial som kan hjelpe meg? Jeg konstruere en dobbel ridged Horn antenne. Jeg ønsker å matche liksom 50Ω med 377Ω (ledig plass). Takk. Atsou [size = 6] [/size]

Jeg tror u kan bruke λ / 4 transformator som har characcteristic impedans lik √ (Z1 * Z1) ønsker denne hjelpen khouly

Vel ... du starter på flensen av din dobbel ridged waveguide. For de dimensjonene må du beregne guiden impedans. I den andre enden som er åpen for luft, er bølgen impedans 377 ohm. Du må taper impedansen mellom den beregnede guiden impedans og 377 ohm. Din taper kan være: en enkelt trinn der du starter på guiden impedans, steget til en λ / 4 del som er √ ((377) * (guide impedans)), som nevnt ovenfor. en lineær taper som starter på guiden impedans og ender opp med en impedans på den åpne enden av ca 377 en eksponentiell taper som gjør det samme en egendefinert taper Sjekk ut denne artikkelen starter på side 20. Hvis du har nok lengde, kan du gjøre nesten alle taper og har en god match. Hvis du har en kort lengde, må du slipe gjennom regnestykket til å få optimal båndbredde og tilbake tap. http://cc.ee.ntu.edu.tw/ ~ thc/course_mckt/note/note4.pdf

Antenner gjør dette matching. Din horn vil gjøre det. Alt du trenger å bekymre deg er impedansen sett av waveguide i strupen på hornet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back