Hvordan oppdage oscilation i en analog board?

F

fala

Guest
Hei, jeg har en analog bord som gjør noen sinus-bølger, men på grunn av noen eksterne parametere det tidvis kan være oscilates, frekvens og amplitude oscilation er ukjent, men frekvens og amplitude av ren sinuskurve er 10K Hz / 10mV.Er det noen analoge måte slik at jeg kan merke at jeg har mistet min pure 10KHz/10mV sinusbølge grunn til bruker interfrences?
Takk.

fala skrev:

Hei, jeg har en analog bord som gjør noen sinus-bølger, men på grunn av noen eksterne parametere det tidvis kan være oscilates, frekvens og amplitude oscilation er ukjent, men frekvens og amplitude av ren sinuskurve er 10K Hz / 10mV.
Er det noen analoge måte slik at jeg kan merke at jeg har mistet min pure 10KHz/10mV sinusbølge grunn til bruker interfrences?

Takk.

Vel, det synes jeg ikke kunne uttrykke problemet godt.problemet er ikke at jeg ikke kan produsere ren sinuskurve eller jeg kan ikke merker svingningen som designer.Problemet er sluttproduktet kan bli misbrukt av enkelte brukere, og det ender opp oscillerende.I slike tilfeller ikke jeg vil være der for å fortelle brukeren hvordan produktet skal brukes, men jeg vil ha en krets oppdager oscilations og viser rødt lys til bruker noe sånt som "hands off!".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back