Hvordan plotte fmax, ft ved feiing transistor gjeldende i LNA

I

icwave

Guest
Lurer noen vet å plotte fmax, ft ved feiing transistoren strøm i LNA design?Thx.

ft: frekvensen når gjeldende gevinst (H21) = 1,
fmax: frekvensen når maks gevinst = 1.
simulere h parametere og S-parametere og deretter ekstrapolere H21 og maks gevinst til 1 (eller 0dB) finner du fot og fmax

Takk, icfarmer!Som for SpectreRF, tror jeg det kanskje fordi så mange verktøy (digital / analog / RF / layout) kan integreres i tråkkfrekvensen miljø, noe som gjør simuleringen relativt enklere.

icfarmer

Det er en ting du ikke si det klart.Når S / h-parameteren simulering, er det nessary å gjøre matchende nettverk?

Det trenger ikke impedans matching.50 Ohm sikt er nok.ft og fmax fortelle oss hvor høy frekvens den transistoren kan håndtere.de er av ingen avhengighet impedance matching.

Av impedans matchende, jeg mener helt andre ting som er en del av verktøyet problemet.Jeg tror ikke jeg kan "tune" samsvarende nettverket (for eksempel ved hjelp Smith diagram), ikke nødvendig da simulere m eller fmax.
men takk for å peke ut det.Lagt etter 29 5 timer minutter:icfarmer,

Jeg tror den metoden kan få fot og fmax @ spesifikke bias strøm.Men hvis jeg feie gjeldende, DC bias punktet oppbevare skiftende og på hvert av disse punktene, bør være en fot og fmax.Men h / s parametere er simulert i frekv.domene.
Min store spørsmålet er: hvordan kan jeg relatere disse to faktorene?Diagrammet skal være i 3-D, hvis jeg ikke er galt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back