hvordan RF PCB design?

L

lsy2004

Guest
Hei, Does noen vite hvor å gjøre RF PCB design?Jeg ønsker å gjøre 6-lag PCB bord med FR4 materiale.Så jeg lurer på hvilke av 6 lag PCB stakk opp er bra.

Takk.

Jeg gjør en RF-del, samt mixed-signal PCB layout.Jeg er en nybegynner, Does anybody gi meg litt hjelp?

Takk.

Er det noen bibel bøker jeg burde lese?Jeg vet "High-speed digital design" av Howard.Noe annet?

Dette isn t noe som noen kan lære deg gjennom en internett diskusjon.Vanligvis RF Designere gjøre RF del av oppsettet, simulere de det og til slutt PCB Designer har å integrere eller kopiere denne delen på blandede bord.Det finnes flere metoder å gjøre det avhengig av spesifikke flyt.
Hvis du ønsker å studere Jeg ll anbefaler deg å lese litt trening materiale eller opplæringen på annonser, som vil gi deg en bedre forståelse på RF layout design og simulering.

Jeg er en begynnelse på RF-regionen.jeg bare gjøre noe slikt prosjekt mixer, LNA@2.4, 5.8GHz.
Jeg brukte 2 lag FR4 bord. Når jeg simulerte så jeg tegne min layout i protel.
Deretter solder chip ombord.

Kanskje dere som ikke RF styrene kunne gi råd hvis FR4 er OK å bruke (under 1 GHz) for PCB's?

FR4 er helt OK for frekv.<1GHz, for det meste opp til 2 GHz, dersom det ikke er skarpe (høy Q) filtre i kretser realisert på PCB.(Diel. tap faktor er om lag 0,02).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back