Hvordan sende blokk med 16 byte fr PC serielt?

G

ganavel9783

Guest
hi guys,

Jeg arbeider med et prosjekt for å kryptere tekstfiler fra PC ved hjelp PIC16f877.the krypteringsalgoritme
Jeg bruker er AES.the krypteringsalgoritme koden for PIC er implementert for å arbeide med blokk med 16 byte med data.so jeg må sende sammenhengende blokk med 16 byte med data som skal krypteres og sendes tilbake til PCen for å vise sifferskrift tekst.

Jeg innser at jeg trenger å implementere buffere for å sende og motta 16 byte blokker med data som skal krypteres av PIC.

1) Så må jeg bruke buffere og fra PC-siden for å sende kontinuerlige blokker med 16 byte serielt til PIC?(Jeg bruker Visual C på PC-siden.)
2) Hvordan implementerer jeg denne oppgaven?
3) noen kode eksempler?

Hilsen,
ganavel9783

Du må legge inn at blokk med noen ekstra bytes.
Og foreta en blokk som inkluderer starte byte, størrelse byte (hvis størrelse er fast ikke reuaierd), kommando,
16 byte data blokkere (hvis noen), og CRC (eller sjekk sum) byte (2byte).
Somthing sånn HDLC protokoll.

Hilsen,
Davood.

Hi Davood,

Takk for ur reply.However Davood jeg fortsatt trenger mer informasjon om hvordan kan jeg implementere metoden u foreslått? Do u tankene gir meg noen flere tips?

kan du laste ned IC MT8952 (MITEL eller ZARLINK selskap) som er HDLC kontrolleren og lese beskrivelsen.
Deretter får sin idé å iverksette den med RS232 seriell port, med enklere algoritme.
for eksempel: insted av CRC du kan bruke checksum

koblingen:
http://products.zarlink.com/product_profiles/MT8952.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back