Hvordan simulere båndbredde og fase Margin av en PLL

C

chenliy

Guest
Jeg designer en 400-800MHz PLL.Jeg har beregnet båndbredde og fase Margin av PLL.Men jeg donot vet å forstå båndbredde og fase margin PLL.Er det så lik båndbredde og fase margin op amp?Hvordan kan jeg simulere båndbredde og fase Margin av en PLL?

Du kan simulere Båndbredde og fase margin
bruker matlab.
Jeg håper det hjelper.

BW og PM i en PLL har, selvfølgelig, den samme betydning som i noen tilbakemelding systemet, inkludert opamps arbeider i en tilbakemelding konfigurasjon.
Som for simuleringen av det, kan du bruke Simulink, kan du også bruke krydder.Alt du trenger å gjøre er å skape reelle modeller for blokkene i loop,
med alle viktige stolper og nuller.Deretter linearize systemet med disse modellene og simulere.
Alternativt kan du gjøre et skritt transient respons, setter inn i loop et skritt forstyrrelse og ser på hvordan det settles.Du kan deretter gjøre konklusjoner om stabilitet.

Kan jeg bruke Cadence's verktøy simulere båndbredde og fase Margin av en PLL? Hvordan kan jeg gjøre det?

Kjære chenliy:
Sitat:

Kan jeg bruke Cadence's verktøy simulere båndbredde og fase Margin av en PLL? Hvordan kan jeg gjøre det?

hwy dont u bare oplot den frekvensrespons loopen filter ur hjelp ... fra at u kan beregne BW.

hilsen
amarnath

Egentlig bare frekvensrespons loopen filter er vanligvis ikke nok.Det VCO har et annet pol, foruten den vanlige 1 / s.Så hvis du har noe mellom kostnad pumpe / filter og vco (VI konverter for eksempel) sin frekvensrespons vil måtte ta hensyn til også.Du kan tenke de sekundære effekter ved høye frekvenser, men ifølge Murphy de får i bildet akkurat når du ikke ønsker dem.Og hvis referansen til pll er fra en krystall oscillator, er det vanligvis lav jitter og deretter en ønsker å forstørre båndbredde å forsøke å avbryte mer støy fra tilførselen - følgelig den sekundære effekter kommer i bildet med full kraft.
I Cadence du kan gjøre pol-null analyse av din krets blokker.Dette er nok til å skape en god modell for systemet.Deretter kan du simulere modellen i Cadence eller Simulink eller hva, selv Pspice vil gjøre.Nøkkelen er å lage gode modeller.

prøv denne modellen
u kan bruke dem til å sjekke stabilty, båndbredde
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

loopen dannet av PLL og OPamp er forskjellige i natur,
Først av alt, loop i OPamp (vanligvis er negativ tilbakemelding) er kontinuerlig tid, som er loopen er "alltid" der.
andre loopen i PLL er ikke "alltid" finnes, den bare finnes i en del av PFD syklus.
så loopen ikke er kontinuerlig, ble det sagt som "sample-data loop" og er ikke kontinuerlig loop.Hvis du vil vite den nøyaktige virkemåten til kretsen du trenger å gjøre Z-domene analyse.
til slutt, fra over 2 synspunkt vanlig loop konsept bruker i OPamp er bare rundet versjon av selve prøven-data loop, dette bør være oppmerksom på.Ellers vil du finne en merkelig ting, hvorfor loopen få> 0 og fasen er -180 ° som skal oscillated på et vanlig Opamp negative feedback loop.

Det er generelt sant.Loopen faktisk er samplet i tid.Men som du vet i lås, og når skriving frekvensen La oss si 10-20 ganger større enn sløyfe båndbredde en kan bruke sammenhengende tid tilnærmingen som er god nok.Bare sa filteret kondensatoren ikke har tid til å slippe ut mye for perioden inntastingsfeltet klokke.Ting begynner å bryte ned når skriving frekvens blir svært nær loop BW.
Det beste av kurset er å gjøre transient analyse med å innføre noen trinn forstyrrelser i loop og se hvordan det settles.Men gjør lite signal stabilitet analyse første er helt legitim også, når du vet hva du gjør.Å transformere er også en ting å bli vurdert.

simulere den bruke matlab
eller verilogA i lineære modellen

Ja.Du kan bruke matlab.Båndbredden vil effekten låsen tid.

bruke matlab pll er en 3dje system
eller 4
enkelt å gjøre

du kan bruke verilog_A å skrive pll modell og bruke spekter å simulere.

chenliy wrote:

Btrend wrote:

loopen dannet av PLL og OPamp er forskjellige i natur,

Først av alt, loop i OPamp (vanligvis er negativ tilbakemelding) er kontinuerlig tid, som er loopen er "alltid" der.

andre loopen i PLL er ikke "alltid" finnes, den bare finnes i en del av PFD syklus.

så loopen ikke er kontinuerlig, ble det sagt som "sample-data loop" og er ikke kontinuerlig loop.
Hvis du vil vite den nøyaktige virkemåten til kretsen du trenger å gjøre Z-domene analyse.

til slutt, fra over 2 synspunkt vanlig loop konsept bruker i OPamp er bare rundet versjon av selve prøven-data loop, dette bør være oppmerksom på.
Ellers vil du finne en merkelig ting, hvorfor loopen få> 0 og fasen er -180 ° som skal oscillated på et vanlig Opamp negative feedback loop.

Etter åpne PLL_2 i work_116 khouly laste opp, og hvordan du gjør det PM simulering?Det sies LTI Viewer bør brukes?men jeg vet ikke hvordan jeg skal fullføre det?

Takkoption318 wrote:

Takk, khouly tilby work_116 modellen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back