Hvordan spesifisere input mønster i Cadence

H

hertz

Guest
Hei,

Jeg gjør dette 8-bits counter prosjektet.Jeg trenger å beregne strømforbruket for denne bestemte inngang mønster.Jeg lurte på hvilke symboler jeg kan bruke til å angi spenningens kurveform mønster for prosjektet mitt?

Hva er den beste måten å beregne makt i tråkkfrekvensen?

Noen som vet?Please help!

Takk,
Hertz

Hilsen prosjektet vil bli
1.ren analog?
2.heldigitalt?
3.mixed-signal?
Hva slags bølgeform oppskriften trenger du?
Som jeg forstår det eneste signalet du trenger er klokke.For dette signalet du kan bruke enkle puls spenningskilden.
Selvfølgelig hvis det er en programmerbar teller mønsteret vil bli litt mer compicated.

Det er heldigitalt.Jeg trenger å gjøre øke kontrollen slik:
1ste syklus: reset
2. syklus: INC
3dje syklus: INC
4de syklus: INC
5te syklus: INC
6te syklus: Ingen INC
7nde syklus: INC
8nde syklus: Ingen INC
og så videre

For eventuelle mønster i digital design du kan opprette en ny Verilog (eller VHDL) modul som kan generere dette mønsteret.Hvis du foretrekker grafiske visningen du kan lage noen symbolet selv.
Hvis du bruker standard celle bibliotek biblioteket spesifikasjonen inneholder informasjon om makt.Det bør være angitt i enheten som "UW / MHz", fordi alle digitale logikken forbruke strøm under overganger 0 -> 1 eller 1 -> 0.Så du kan beregne den til uw / Hz dele det med 2 og vurdere dette koeffisient som kraft for en hendelse (0 -> 1 eller 1 -> 0 overgang).Etter at du kan samle hele arrangementet tall multiplisere at ved koeffisienten og deler av tiden (i sekunder).Du kan få makt i UW.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back