Hvordan starter digital design?

L

leohart

Guest
Hei, utgangspunktet Jeg er en analog og sensor fyr, men jeg må gjøre noen enkle kontrollerende timing for min sensor array (bildet pixel array med expsouring tid, avlesning, CDS), hvordan kan jeg bli kjent med digital design effektivt? Nå jeg m lese Rabeay's book.I jeg ikke tok hovedfag i EECS selv om jeg måtte studere digital krets på lavere, men du kan vel glemme dem alle ...

Digital design av Morris Mano inneholder alt det grunnleggende .. Siden u hadde fullført ur UG, kan du starte med digital design av wackerly.Den inneholder stoff om timing av digitale kretser ...du kan få bedre materiale på timing av digitale kretser på nettet i form av noen universitet papirer i mindre PDF-filer ...

Den beste måten er ute for å lete etter Tutorials på VHDL eller Verilog og digital design.Lese bøker er en lang prosess.

Fyr,

Beste måten er å starte med det grunnleggende som porter (Nand. Nor), hvordan du simplfy en boolen uttrykk ved å bruke uttrykk hvordan man skal utforme et digtial krets bruker dette uttrykket.

så hva er Combitinal kretser, sekvensielle kretser, hvordan utforme en MUX, dekoder, og hvordan du konverterer en MUX inn porter etc etc.

Da lærer grunnleggende om MOSFET.Hvordan en mos fungerer.Bruke MOS hvordan en gate kan utformes.Så om CMOS endelig å deisgn en inverter og gå på buiting kompleks krets.

Dette er VLSI del.

Logiske betyr studie VHDL Eller Verlog som hjelper til å utforme eller modellering digitalt system.

Phutane

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back