Hvordan tegne utformingen av spiral spole i tråkkfrekvensen?

V

Viviana

Guest
Jeg prøvde å tegne et oppsett av spiral spole i virtuos, det er ikke recoganized som en spole.Trenger jeg noe annet verktøy?eller gjorde jeg noe feil?takk!

Den enkleste måten å tegne en spole er å få ASITIC å tegne det for deg som CIF og importere den til virtuost.Du trenger noen logiske lag under spole å få komfyr til å innse at det er en krets som refererer til en bestemt skjematisk at du trenger å forberede.

Colombo2

Hvis du mener "ikke recoganized" er løp gjennom LVS, jeg tror du kan legge til en INDDUMMY lag over den.

normal layout er bruk Top metal
hvis du trenger pass LVS må du legge INDDUMMY lag over det
og endre deg LVS kommandoen samsvarer layout og styre!

er det en måte å designe inductors med TSMC30 prosessen fordi den ikke har noen av lagene som har blitt nevnt?

en enkel måte er å i skjematisk erstatte spole med kortslutning
det vil fungere
hvis u donot har laget som forteller LVS er det en spole vil se det som en kortslutning

khouly

Jeg vil layout en spole av 7nH bruker SMIC 0.18.Betyr det mulig, kan og alle kropp recommmend noen god metode og eventuelle reserver.Takk

liujs_825 skrev:

Jeg vil layout en spole av 7nH bruker SMIC 0.18.
Betyr det mulig, kan og alle kropp recommmend noen god metode og eventuelle reserver.
Takk

Ditt INDUCTOR cann't bli gjenkjent bare fordi ekstrahert rule.In Faktisk er ett metall linje eller flere sving metall en spole, av Kurset L verdi og Sp skal optimaliseres.For enkelt, bruke PDK støperiet gir, som fungerer.

Jeg tror den enkleste måten er å bruke en ferdig laget pCell fra settet ditt.Quality factor of on-chip dirigenter er ganske dårlig.

På den andre siden, hvis du ser frem til å gjøre pCell selv, så kan du tegne den ved hjelp av 'Sti' kommando i virtuos, og kjøre simuleringer på layouten til parameterize den og deretter skrive det tilsvarende SKILL beskrivelsen fil.

også u trenger å gjøre noen EM simualtion for nøyaktig modellering av spole u vil bruke for å få optimal ytelse

khouly

Hei jeg trenger å trekke en spole av 3nH i Cadence.Jeg har de to metal lagene gjort i Cadence.Men på utvinning det gir ikke meg induktans nødvendig.Jeg har ikke IND dummy laget i TSMC0.4um teknologi som jeg bruker.Hjelp nødvendig.

banumeenakshi skrev:

Hei jeg trenger å trekke en spole av 3nH i Cadence.
Jeg har de to metal lagene gjort i Cadence.
Men på utvinning det gir ikke meg induktans nødvendig.
Jeg har ikke IND dummy laget i TSMC0.4um teknologi som jeg bruker.
Hjelp nødvendig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back