Den vanlige metoden er å fjerne metall med en kniv eller legge metall med kobber folie med ledende lim.Sistnevnte er også soldered rundt kantene til den opprinnelige metall.
Den microstrip filtre Jeg har innstilt gjøres ved hjelp av små rektangulære stykker pretinned kobber folie.Klipp litt forskjellige størrelser fra et stort ark med petinned kobber folie.En god start er å klippe brikkene har samme bredde som microstrip dirigenter, men på noen forskjellige lengder.Deretter bruker du en av plast eller tre tannpirker og trykker et stykke folie til microstrip filter dirigenter, mens overvåking av Båndpassdesign svar på en scalar eller nettverk analysator.Prøv forskjellige steder i den tuning folie.
I noen tilfeller flere brikker kreves samtidig, dette er vanskelig som de fleste av oss bare har to hender for å holde to malm mer toothpicks ...
Når den beste plasseringen av en tuning folie er funnet, bare loddetråd det på plass.Denne fremgangsmåten kan kreve en pretinned microstrip conductor samt for å oppnå best loddetråd felles.
Crčme de la crčme er å gi Cu 'øyer' (punktum) på microstrip underlaget eksempel på noen steder utenfor microstrip filtrere elementer under utformingen av filteret.Da den ene enden av en tuning folie kan trygt være soldered disse "støtte områder" og den andre enden til microstrip conductor.
En annen ting langs disse linjene, er å designe den filter med margin slik at når det er toleranser filteret fremdeles fungerer.Dette krever flere elementer som ikke fungerer for enkelte programmer.Gjør passband og stoppe band bredere.Design for mindre ringvirkninger i passband og mer attenuation i stopband.
Hvis frekvensen er ikke for høyt, sier under 4 GHz, kan du prøve å lage filteret litt for høyt i frekvens.Legg til en kort ledning til varmt slutten av hver resonator.Cut lengden til filteret har nådd ønsket center freq og passband.
Dette vil bare fungere for tuning noen precent, men jeg antar det er det du vil?
Metoden ble brukt i VHF communicactions magasinet for noen år siden.
Jeg har prøvd det å tune en 850 MHz 5 polet harpin filter med stor suksess!
Du kan gjøre en del prøving og feiling for å få design prosessen fungerer på sitt beste
Når jeg design PCB jeg gjør linjene litt kortere enn beregne.På varme enden av linjene jeg legge noen liten pads, enkle jeg loddetråd til linje for tuning.
Men jeg designet smale band pass filter.Filteret er sensitivite nok til å stemme.Det er vanskelig å tune rett kopling cofficient smal band pass filter.Men alt ovenfor er ikke den mest harde deler.Systemet mitt er i lav temperatur (77K) og vakuum miljø.
hei, ru planlegge HTS filter? omgjøringen er veldig kjedelig, og jeg tror u kan bruke noen
EDA-programvare for å justere filter som
sonett esemble ect.
A bb limes til en liten trekirke stang, å kjøre den kanten.En barberhøvel.Noen ganger prepositioned pads, vanligvis ledninger soldered deretter avkuttet til sort.Alltid så forferdelig.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.