Hvordan unngå clk buffer

E

efundas

Guest
Jeg synthezing min design for Xilinx enheten.Jeg finner ut at en av mine inngangssignal som ikke er en klokke som gjennom global clk buffer.Hvordan kan jeg tvinge syntese verktøyet til å ikke bruke clk buffer for dette.

Hvis du bruker synplifypro, finner du den fra Hjelp-menyen.
Jeg glemmer det now.It kan legge til attributtet, syn_no_clkbuf ', til skriving clk.
Du kan prøve det eller finne fra Hjelp-menyen ved å finne syn_no_clkbuf.
Lykke til!

Hvis du ønsker å unngå bruk av en global clock buffer, kan du "forby" dem ved hjelp av en begrensning i ". Ucf".Sjekk med Xilinx dokumentasjon men det er sthg som: CONFIG forbyr = GCLKBUF0;

Men at begrensningen vil deaktivere bruk av BUFG0.
Mitt problem er at for en bestemt Jeg ønsker ikke å bruke klokke ruting.Hvis jeg deaktivere bruken av BUFG0, vil det ta noen andre buffer.

Så hvis det du trenger er at BUFG0 skal brukes til en spesiell linje av yout design må du instantiate den bufg i design.

hei

Den maaping av ikke-klokke signal inn bufg oppstår avhengig av belastningen på signal.Hvis belastningen på signalet er høyt eller hvis bufg er gratis deretter uønsket signal kan få kartlagt i bufg,

enten u bør resctrict bruken av bufg ved å gå til syntese Xilinx bestemte option.u kan velge antall bufg skal brukes i ur og instiated at bufg med de respektive klokke signal, slik at den høye fanout signal vil ikke kart i bufg. ..

men jeg vil kjent hvorfor u ikke vil bruke bufg, slik at jeg kan gi u mer hjelp om nødvendig ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back