Hvordan utforme en robust kommunikasjonssystem?

M

machael

Guest
hei, alle:
Jeg jobber på et kommunikasjonssystem.Det må formidles via en "dårlig" kommunikasjonskanal som kraftledning, som har fryktelig bråk og heave demping og ikke-linearitet overføring funksjon og andre ufordelaktige forhold.
Forunately har systemet ingen requriment på hastighet, kan det være like sakte som den kan, hvis den er robust.
Så hvis noen kan anbefale noen materialer til meg om teknikken om hvordan å designe kommunikasjon i slike horrible miljø?Mange takk!

en mulig forbedring er å legge ved en feil deteksjon og korreksjon.

for eksempel turbo-koden ble vedtatt for Pathfinder på Mars slik at jeg kunne sende klare bilder til jorden.

Du kan søke etter bøker på informasjon teori eller feilretting koder i dette forumet.

En annen ting å gjøre er å ha flere frekvenser som brukes til å sende de samme dataene.På mottakere kan du beregne signal støyforhold og bruke data fra mottakeren som har det beste SNR.Bruk en modulasjon som ikke er følsomt for amplituden slik at du kan bruke en limiter.PSK og FSK er eksempler.

Hei,
du kan prøve

1) CDMA
2) finne frekvensresponsen på streken og bruke det i området der støyen er mindre med noen enkle modulations.Dette er en foretrekke tilnærming.

brmadhukar

h ** p: / / www.eccpage.com/

h ** p: / / www.sims.berkeley.edu/ ~ rosario / projects / error_correcting_codes.html

hei

enkel tilnærming vil være å bruke høy overføre makt dersom det er mulig å øke over SNR nivå.
eller
prøver å motta samme signal av flere antenner og kombinere signalet etter det å øke SNR nivå ...

skål

Quote:

prøver å motta samme signal av flere antenner og kombinere signalet etter det å øke SNR nivå ...

hallo ..

Dette er kjent som mottaker mangfold .....At du sender et signal og mottar samme signal av ulike antenner ..... si 3 antenner nå du har samme signal på 3 mottak antenner med støy også ... Nå, hvis du kombinere disse signalet så støy vil også addup men siden det er en tilfeldig prosess, så det vil være lik den samme støyen som var på en antenne ... men den reelle signalet vil legge opp konstruktivt og vil produsere sterkere signal med samme lydnivå, slik at samlede SNR nivå vil increase.In 3G-mobil com systemet også de ansette denne ordningen mottakeren mangfoldet å øke SNR nivå og til å overvinne en multipath effekt.

banh skrev:Quote:

Jeg anbefaler denne boken til løsningen på problemet.Advarsel 1.
Prentice Hall - Digital Communication Systems (Peebles) - Slettet.
Post link (http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=95267) til e-boken forum i stedet for reuploading hele boken.
Marie65

hei, Takk for alle de vennlige svar ovenfor!

Imidlertid tror jeg at for et praktisk kommunikasjonssystem, den første og viktigste er å oppdage og synkronisering --- å oppdage består av nyttige signaler og synkroniserer med den, inkludert bærefrekvens og symbol eller rammen.Bare synkroniseringen er ferdig, kan FEC benyttes, eller den blir ubrukelig.Men hvordan skal oppdage og synkroniseres signalet i en fryktelig kommunikasjon miljø?Jeg ønsker å høre dere snakke om det.
takk!

Machael

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back