Hvordan velge riktig ADC?

P

pjames_e

Guest
hvordan å velge riktig ADC? regnskapsmessig enheten amplitude og frekvens.

du trenger å vite hva oppløsning (nøyaktighet du trenger), også. i teorien, på grunn Niquist teori, må du holde to prøver av signalet i hver periode hignest frekvens. for eksempel hvis høyeste frekvens er 10kHz, så du trenger for å få to prøve i hvert 100μs. det betyr at konvertering av ADC må være mindre enn 50μs (for eksempel AD574). om amplituden på signalet, bør du se ADC dataarket. Det er et støynivå nevnes at grensene minimum amplutude på signalet. minimum amplitude på signalet må være minst to ganger større enn amplituden av støy.

en er Nyquist kriterium som allerede var nevnt. bør du ønsker det dynamiske spekteret av signalet, sier -1 til 1V å matche A / D-omformere konvertering rekkevidde. SNR på signalet bestemmer antall bits. for ex, betyr en 10-bits konverter 60dB (20 log (1024)). se ut om de analoge inngangene er single ended / differntial

i dette tilfellet må du bruke en rekke valg, som for eksempel gamle multimeter. kan du bruke en auto-serien som ny multimeter. men du må forsterke lavt nivå spenninger og dempe høye nivå spenninger slike som satte spenningen i et lite område, f.eks 1V til 5V. så gi denne spenningen til ADC. for eksempel bør du bruke en multilevel forsterkning: inngang | | ____x10_____x10____x10______ (x1000) _ | | | __________ (x100) | | | __________________ (x10) | | ____________________________ (x1) >>>>>> velge å ADC | | / 10 | | _____________________________ (x0.1) _ | [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 11 minutter: [/color] [/size] beklager, jeg prøvde å vise koblingsskjema med tekst, men edaboard endret vis. dette er diagram av en multilevel forsterkning:

Jeg tror du ikke uderstand spørsmålet ...... Jeg trenger å vite retten ADC å bruke for en digital lagring oscilloskop som har en utgang amplitude av 1mV til 35V vurdering

du velger A / D-konverter basert på amplituden rekkevidde på den analoge inngangssignalet. Hvis rekkevidden på inngangssignalet er 0-5V, bør du velge en ADC som digitaliserer fra 0-5V.

det er ingen ADC som har innspill utvalg av 1mV til 35V. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke kan se kretsen bildet jeg festet! Som i enhver vanlig oscilloskop, må du bruke en rekke valg. noen ADC har et begrenset inngangssignal rekkevidde. dermed for et så bredt spekter av spenninger fra 1mV til 35V, er det ingen måte å bruke en ADC direkte. du må forsterke (bruk Opamp) eller dempe signalet slik at amplituden det være i inngangsspenningsområde av ADC. denne serien utvalget kunne gjøres manuelt, ved hjelp av en velgerbryteren (for eksempel en 1P5T bryter), eller kan gjøres automatisk ved hjelp av en analog multiplekser (CD4051).

ohh dere jeg glemte ........... Jeg vil omformulere spørsmålet mitt .......... Hva ADC er å bruke ....... amplitude på volt / divisjon i oscilloskop, rett .... Dersom selction av den vertikale aksen sensitivitet er fra 1mV/div til 5 V i 12 områder (real-time)

Hvilken oppløsning (nøyaktighet) du trenger (1% eller 0,1%)? Hva er maksimal frekvens på inngangssignalet?

Tuning av V / div på oscilloskop er avhengig av skjermen som brukes, absolutt ingenting å gjøre med ADCs.

thnks menn ........ nå har vi en 0 til 220 topp til topp for oscilloskop ..... kan du gi meg noen råd og skjematisk for attenuator ckt. å redusere input-siganl med 100

hvis du kan se dette signalet i en vanlig oscilloskop og det er nettspenningen (hjemme elektrisitet), shoud du isolere den fra jorden, ved hjelp av en trasformer. også kan du bruke denne kretsen, ta hensyn til jordforbindelser:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back