Hvordan velge riktig MOSFET for ikke-inverterende buck-boost converter?

J

JazzRei

Guest
Hei ... Jeg designe en ikke-inverterende buck boost converter som trenger å bruke to MOSFET brytere med varierende av driftssyklus å produsere output alt fra 1V til 10V med en inngangsspenning på 5V og 500mA. Bør jeg velge N-Mos eller P-Mos som mine to brytere for design mitt? Hva er de parametrene jeg bør se nærmere på den saken for design min? Takk ...

Jeg fant en artikkel som beskriver en ikke-inverterende Buck-boost converter [URL = "http://ptm2.cc.utu.fi/ ~ ptmusta/kuvat/elektroniikka/mc34063/IEEEXplore.pdf"] her [/URL]. Det tyder på to av hver type. Fire MOSFETs totalt. Jeg vet ikke om det er mulig å gjøre det noe enklere.

Hei ... Takk for ur svar. Jeg er imidlertid designe med kun 2 brytere n 2 dioder. Jeg fikk virkelig ingen kunnskap om MOSFET bryteren. For wat jeg vet, n-kanal MOSFET, en gate drevet krets er nødvendig, men p-kanals MOSFET trenger ikke en ekstern port drevet krets. Jeg har tenkt å bruke en p-kanal MOSFET for min buck switch & n-kanal MOSFET for min boost bryteren. Kan noen opplyse meg?

Følgende link kan hjelpe deg å designe SMPS strømforsyning. [Url = http://www.powerint.com/en/pi-university/courses] Kurs | Power Integrations [/url]

Jeg trenger virkelig hjelp på hvordan å drive N-kanal MOSFET. Med en 5V strømforsyning og spenning innspill på 5V til MOSFET gate og MOSFET kilde pin ikke er koblet til GND, men koblet til en spole. Er det at spenningen innspill til MOSFET gate må være høyere spenning enn spenningen tilbudet slik at MOSFET kan slå på?

De fleste bruker den økte produksjonen for sjåfør spenning. Dersom produksjonen må være variabel eller under et nivå for å kjøre switch gate da en egen pumpe krets er nødvendig. Fôring en N-ch kan gjøres med en bootstrap kondensator for levering fôring flytende driver krets. Innspill til flytende driver drives fra differensiallikninger dagens kilder. Se IR2101. Du kan også bruke IR2101 med en separat kondensator spenning pumpe forsyning fôring flytende driver forsyning. Slå opp SEPIC omformerenheter. Du kan lage en med enkel N-ch. Hvis du ønsker syncronous likeretter deretter legge P-ch. SEPIC tallet er komplisert å utforme og gjøre ett med syncronous likeretter er enda mer så. Fire bryter Buck-boost er enklest med vesentlig bukk på innspill og boost på produksjonen av spolen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back