Hvordan vet at alle MOS er i saturaion regionen Cadence?

0

020170

Guest
Hvordan vet at alle MOS er i saturaion regionen Cadence?

Så langt jeg ønsker å bruke "Circuit vilkår" menyen men Circuit forhold sjekk er ikke pålitelig fordi Circuit forhold sjekk bare Alle MOS er i Lineær region eller ikke.

Hva er din måte å vite at der er alle MOS i?

takk

Kanskje u kan prøve å bruke merke spenning på skjematisk i forbindelse med Circuit betingelser for å øke tilliten nivå.Hvis du ønsker å gå i havet eller dyktighet programmering, skriver skriptblokk å feie gjennom alle enheter "bias spenning.

kunne du forklare meg i detalj?

Jeg vet ikke hva du mener akkurat.

circuit tilstand menyen brukes bare "nummer", ikke parameteren som VGS, vds
osv.
takk

I aDe velge Resultater> Anotate> DC driftspunkt
deretter velge noen MOS hvorav u ønsker op pt tilstand.

Jeg tror spekter levere en operasjon punkt regionen informasjon i RAW-filen.Den ouput parameteren kalles "område" og kunne ha tallene 0-4 med mening (av, triode, lørdag, subth, sammenbrudd).Jeg kunne mulig bli merket som en streng med betydning ovenfor.

Hi vbhupendra og rfsystem,

feature, so I am wondering whether this feature depends on ADE version and/or spectre model.

Jeg bruker aDe 5.0.33 release, og jeg kan skrive ut DC driftspunkt men jeg kan ikke bruke denne DC driftspunkt merknadsfiler

funksjonen, så jeg lurer på om denne funksjonen avhenger aDe versjon og / eller spekter modellen.

Også jeg kan ikke finne operasjonen punkt regionen informasjon verken i RAW-filen og utskriftsproblemet dc drift punkt form.Hva er roten av dette problemet?

Takk!

hilsen,
jordan76

Hva synes du om denne metoden?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hi 020170,

Kan du fortelle mer om den metoden?Takk!

hilsen,
jordan76

Det er mer enn en måte å se regionen drift av Transistor.
Jeg har brukt det i AC analyse og ser dc driftsforhold.
AA-> Resultater -> DC operting poeng.På skjematisk vinduet Edit -> komponent Display -> parameter (du kan velge Vdsat, Vds, GM, VGS, Vth).Fra verdiene for Vdsat og Vds du kan finne ut av regionen operatin av Transistor.

-Bharat [/ quote]

takket bsrivastava!

Er det noen som vet bedre metode enn min metode?

020170,

kan du angi hva er hensikten med den metoden.Som jeg forstår kan du bruke en grafisk tilbakemelding eller et skript liste regionen attributt.Men hva du vil gjøre med denne informasjonen.

Hadde du en liste op op-modus av kretsen, og ønsker å kontrollere regionen dersom krets er ekstern innebygd?

Eller andre intensjoner?

Hallo,

Det er en enkel metode for å sjekke komponent verdier (Vdsat, GM, Id, Cgs, Cgd ,........). første peform DC analysis.after som åpner caliculator.there velger (op) knappen i caliculator som er operative parameters.after klikke på (op) for et nytt vindu åpne si velge en komponent fra skjematisk. velge en requiered komponent i schematic.In den gamle
vindu u får list.there u kan se alle verdier av Transistor

Hilsen
Rjshmadala.

Hvis antall transistorer er stort, kan du bruke et hav skript og skrive operatørselskapene regioner til en fil.

Ja OCEAN skriptet er kraftig verktøy for å vite alle MOSFET er metning eller ikke.

men det er ikke lett arbeid.fordi OCEAN script eksempel ikke er nok på internett.

så jeg vet ikke hvordan jeg skriver OCEAN skript som vet alt MOSFET er lørdag eller LIN, etc.

Kan du forklare meg hvordan å skrive OCEAN script vite regionen MOSFET?

takk

Hei alle,

Jeg er en freshmen av caden.Kan du forklare meg hvordan å skrive OCEAN script?

Takk

Den enkleste måten å lære å skrive Ocean Scripts, er å gjøre følgende.

- Opprett ur full Skjematisk Entry.
- Kjør Vitousu Analog Environment
- Utfør ur Simulasjon innstillinger enten DC, AC, eller STP knyttet parametriske gråte.
- Fra "Session" Tab, velge "Lagre som et script", Velg hvor du vil lagre ur havet filen, og gi den ett navn, sier "save.ocn" La oss si u droppet det @ "home / user / lagre. ocn "

- Gå til "home / user / save.ocn" og åpne den, og lære syntaksen for simuleringen innstillinger u allerede utført.

- Egentlig
er det imponerende måte for læring scripts u gjort urself.hilsen,

Mest enkleste måten er å bruke Device Checking verktøyet i ade.Av cource som jeg foretrekker å gjøre merke både node spenninger og OP parametre på skjematisk (som Richlo foreslåtte) fordi det gir best innsikt i kretsen drift.
"The Analog Design Environment er nå utvidet til å støtte spekter enhet sjekking
evnen.Denne funksjonen gjør at du kan avgjøre om elementer i din krets er krenkende
forhåndsdefinerte trygt operasjonelle områder.Reglene kan omfatte kontroll av driftspunkt parametere
samt uttrykk som kombinerer disse parametrene.Disse kontrollene kan bli en del av din
Modellen kortet netlist eller andre filen som er inkludert for simulering som en del av designet.En
grafisk brukergrensesnitt er tilgjengelig for deg å legge til / endre enhet, kontrollerer kjøre spekter med
Enheten kontrollerer og se brudd.Du kan skrive ut en oversikt over alle bruddene, marker
bryter enheter i skjematisk og få alle brudd på enhver enhet i skjematisk.
Filtre kan brukes for å redusere antall brudd trykt / enheter markert.
Å få tilgang til denne funksjonen, klikker Simulation -> Enhet Checking i simuleringen vindu. "

Kjære 020170,

få operere poeng, og det bør være et "område" parameter.et nummer 2 betyr at det er i metning regionen.

- Al

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back