hvordan vi skal håndtere problemet med flere klokke domene?

U

u571

Guest
som kan fortelle meg,
hvordan vi skal håndtere problemet med flere klokke domene?

Kryssing Clock Domener er en reell design utfordring ...
Det avhenger faktisk av situasjonen ...

Vanligvis Asynkron FIFOs, Handshaking mekanismer, diverse Syncrhoniser Crircuits osv. brukes til KLOKKE Domene Crossover ..

Du kan finne mange Xilinx Papers om dette emnet.
Også Search Archives of ASICDESIGN (at) yahoogroups.com
Sist endret av eda_wiz den 28. Mar 2006 16:47, endret 1 gang totalt

du kan bruke FIFO og ram til grensesnittet av dataene overføres i ulike klokke domains.also, handshaking er en annen måte å løse problem.attention: du må betale mer oppmerksomhet til dom skrive og lese aktiverer, sammenligning mellom skrive og les pekeren må gjøres i avviker alock domener.

Hei,
en gang tilbake jeg lastet opp et papir "Fjorten måter å lure dine samtidighet".Den omhandler ulike technqiues som omhandler asynkron signaler krysset klokke-domains.You finner den selv i Google.check it out ...

Takk.
hilsen,
- Satya

det lune papiret om beskrivelse og syntese av asynkrone kretser.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,
Det finnes forskjellige måter du kan unngå enhver form for katastrofale resultater i maskinvaren på grunn av flere klokke domenet.Få måte å takle slike design er
1) Vi kan ha en buffer eller FIFO innimellom disse 2 klokken domener.Så incase om på en klokke lese skjer i det klokken skriver kan skje.Men dybden på FIFO er et problem og må nøye planlagt.
(Du kan bruke en elastisk FIFO for den saks skyld)
2) Den neste metode kan være bruk av handshaking.Som i en klokke domenet du be om å skrive forespørsel, den andre klokken domenet gir inreturn stipend og skriv deretter oppstår ... tilsvarende lese kan også skje.
3) Den neste metoden gjør bruk av Gray kode logikk.

Jeg tror du kan besøke dette nettstedet www.deeps.org

http://www.deeps.org/tidbits/crossclk.htmlSkål,
Gold_kiss

Synchronizaiton er for kontroll signal og databane signaler
for controlsignla u kan bruke metoder som dobbel samtidighet etc
mens for data synchronozation bruk fifos

Det er noen veldig fine artikler om dette emnet som du finner på Synopsys 'SolvNet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back