hvorfor aksial ratio endringer?

Z

zirtapoz

Guest
i simulering, når vi suspendere lapp over grunnplanet, aksiale ratio endringer.Jeg trenger forklaring på hvorfor dette skjer fysisk ..thx.Også noen måte å håndtere dette problemet ll være godt.

Det kan være påvirket av størrelsen på grunnplanet.Prøv simulering med grunnplanet mange ganger større enn lappen.

no med en lapp det bør være greit med en uendelig grunnplanet, hvor er du mater den er har du to strømmer opp gjennom oppdatering eller er utlignet de feeds?det er RHCP eller LHCP?er det to lapper eller en lapp matet med en 90 graders offset?

gi meg beskjed,
Zach

Axial forholdet er en funksjon av amplitude balanse mellom komponentene samt fase balanse.Disturbing enten vil påvirke aksial forholdet.

Jeg er enig i at det er og det er derfor din aksial forhold skulle endre consistantly når du gjør grunnplanet større (med samme beløp på alle sider) skal ikke endre AR med et enkelt lapp matet det samme nå hvis du har to antenner det kan endres avhengig av oppsettet ditt dersom du ikke har den samme grunnen koble dem og deretter gjøre, ja det vil endre seg.

mine design er en sirkulær antenne med en coax feed.med CP ca 4 dB.uten høyde over grunnplanet.Når jeg hever (separat jordplan under lapp (med dielektrisk) 20mm, 25mm, 30mm osv.) Jeg ser at AR endring (i simuleringen).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back